Långhåriga eller inte?

gadriel

Trådstartare
Är det någon som kan se vilket hårlag mina misseungar har? Det känns som de röda iaf kommer bli långhåriga eller är jag helt ute och cyklar :confused: Dom är prick 2 veckor på bilderna.

Alba
misse1.jpg

August eller Aston (ser itne skillnad på dom)
misse2.jpg

Agaton
misse3.jpg

Anja
misse4.jpg

Alla på en gång
misse5.jpg

Sv: Långhåriga eller inte?

På sista bilden där alla är tillsammans så ser det ut som den röda "i mitten" är lite lurvigare än resten, kanske långhår eller semilånghår... Det är svårt att säga när dom är så små.

Jag tycker inte nån ser ut att bli långhåriga, men gud så söta :D

Så här såg min lilla Tia ut när hon var 3 veckor:
tia_3veckor_1.jpg

hon ser inte alls särskilt långhårig ut...

Här är hon när hon är 9 veckor, betydligt lurvigare :)
tia1.jpg

Nu är ju inte hon långhår utan semilånghår men det är ändå svårt att se hårlaget på en sån liten bebis.

Har ingen aning ang hur håriga dom blir :p Men dom är verkligen fantastiska dom små :love:

På sista bilden där alla är tillsammans så ser det ut som den röda "i mitten" är lite lurvigare än resten, kanske långhår eller semilånghår... Det är svårt att säga när dom är så små.

Oki, får vänta å se då :)

Det är skogkatt (och oriental) i dom och skogkatter är ju inte jättelånghåriga i och för sig.

Nej skogkatterna tillhör också kat.II (semilånghår) men dom är ju mer långhåriga än birman. Ta kort om några veckor igen så ser man säkert bättre :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
782
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama