Längesedan jag körde "brukslydnad"

Gnist

Trådstartare
Men nu är det snart läge för denna ringrostiga kärring att köra igång med det igen :eek: :eek:
(Enligt senaste diplomet på genomgången kurs var det mer exakt 21 år sedan jag gick en kurs :eek: :o )

Ingen av mina hundar är på något vis speciellt ouppfostrad, men de kör jag ju "bara" lite mer än vardagslydnad med :)

Utöver att lilla fröken lapska ska valla fårskallarna tänkte jag mig köra "riktig" lydnad med henne :D

Hon är så äckligt följsam, lättlärd och uppmärksam att det nästan vore en synd att inte utnyttja de egenskaperna :cool:

Peppning och diverse små tips mottages gärna :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Längesedan jag körde "brukslydnad"

Kommer gå fina fisken:D

Själv lider jag av svårartad hybris, och känner att tipsen lämnar jag åt sitt öde just nu:D
 
Sv: Längesedan jag körde "brukslydnad"

men det är klart att du ska tävla! inte brukslydnad i första hand dock, utan tävlingslydnad. men det är klart, som lite omväxling kanske lite elitsök skulle sitta fint. ett SBCH bredvid hennes SLCH hade sett ganska stiligt ut. och så kan du ju vara med på två SM per år.
 
Sv: Längesedan jag körde "brukslydnad"

men det är klart att du ska tävla! inte brukslydnad i första hand dock, utan tävlingslydnad. men det är klart, som lite omväxling kanske lite elitsök skulle sitta fint. ett SBCH bredvid hennes SLCH hade sett ganska stiligt ut. och så kan du ju vara med på två SM per år.

Vilken tilltro :eek: :eek:

Nåväl..Släng in lite tips också :p
 
Sv: Längesedan jag körde "brukslydnad"

Men nu är det snart läge för denna ringrostiga kärring att köra igång med det igen :eek: :eek:
(Enligt senaste diplomet på genomgången kurs var det mer exakt 21 år sedan jag gick en kurs :eek: :o )

Ingen av mina hundar är på något vis speciellt ouppfostrad, men de kör jag ju "bara" lite mer än vardagslydnad med :)

Utöver att lilla fröken lapska ska valla fårskallarna tänkte jag mig köra "riktig" lydnad med henne :D

Hon är så äckligt följsam, lättlärd och uppmärksam att det nästan vore en synd att inte utnyttja de egenskaperna :cool:

Peppning och diverse små tips mottages gärna :angel:

Hmm.... Kan förstå din känsla....
Min nuvarande hund blir ju som sagt 9 och jag bävar redan för den dagen då det är dax o skaffa en ny hund och börja om från början.
man kommer lite ifrån den biten.
Förr så var de diverse utbildningar i både lydnad agility spår och ringträningar.Mannen hade sin hund som han tävlade med, dottern en hund som hon körde agility o lydnad med och jag min gamle hane som jag höll på med.

Bodde ju på klubben under x antal år. Plus att mannen höll i flera kurser.....

Den tiden känns lite förbi just nu.

Valp är sött o mysigt men usch va mycket jobb det är.
 
Sv: Längesedan jag körde "brukslydnad"

**Övergår från brukslydnad till tävlingslydnad**

:angel:
 
Sv: Längesedan jag körde "brukslydnad"

Det ända riktiga valet! :)

Börja tidigt med platsliggningen, korta stunder! :)
 
Sv: Längesedan jag körde "brukslydnad"

:banana: :banana:

KUL!!!!

Klart du ska köra "riktig" lydnad med henne! :D

Senast jag gjorde det var med min sista labbetik :love: Kom så långt som till ungdoms-dm i lydnad med henne, vilket jag var hur glad som helst över då vid 14 års ålder :banana:

Sedan dess har jag "bara" kört vardagslydnad+ och vallningslydnad med jyckarna :angel:
 
Sv: Längesedan jag körde "brukslydnad"

Äsch, det är ganska enkelt! :D

I Lp1 så är frittfölj borta, hinderhopp ser annorlunda ut, och så är det "apport" Hunden ska sitta vid sidan och bara hålla apporten!

Säkert ngt mer!

Ja, jag tror de finns där!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp