Längd på Mattes padd??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MartinaN
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 013
M

MartinaN

Ja som frågan lyder. Hur långa är era Mattes paddar i strl M och L?
Vill ju köpa en vanlig mattes padd med kanal, men tyvärr finns det inte i någon butik nära mig så jag måste beställa från internett.
Och då alla har olika storlekar på sina paddar beroende på sadelmärke och utförande, så jag undrar om ni köra bukefalister skulle kunna mäta era paddar emellan fram och bakluddet längs med rygglinjen...

Sv: Längd på Mattes padd??

Nu har jag inte min hemma. Men min sadel är 17,5 jag har M på min pad, och det är väl precis. Men jag tror det skulle se dumt ut med en större. Vad har du för sadel och strl?

Jag har en globus Esperanza 17", det är så krångligt när ingen butik i min närhet har Mattes padden.

Vill du ha en med luddkant bak så ska du ta en L, om du vill ha utan luddkant bak så ska du ha en M.

Jag har båda och har du en 17-17,5" sadel så är det det som gäller. Bossorna på sadeln får nämligen aldrig ligga på luddkanten om du har det baktill.

Vill du ha en med luddkant bak så ska du ta en L, om du vill ha utan luddkant bak så ska du ha en M.

Jag har båda och har du en 17-17,5" sadel så är det det som gäller. Bossorna på sadeln får nämligen aldrig ligga på luddkanten om du har det baktill.

Precis samma erfarenheter här.

Liknande trådar

M
Utrustning Ja, som rubriken lyder, så underar jag vad för storlek mattes padd ni har under eran prestige versailles/ golden star eller liknande...
Svar
16
· Visningar
1 762
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31