Lång transport resa, täcken?

morning glory

Trådstartare
På torsdag ska mina två ponnyer på långresa. Hela resan är ca åtta timmar. Först är det en och en halv timmes färjresa, sedan bilresa i tre timmar, till nästa färja som tar ca 2 timmar, sedan är resten bilresa. Stoet blir oerhört nervöst vid transportkörning, hon är alltid sjöblöt av svett, valacken är lite lugnare men svettas också.
Men nu till frågan, vad ska man ha för täcken? Om vi har tur så är det inte så jätte kallt, nu är det ca -7 ute, men de har lovat varmare...
Vad skulle ni ha på dem?

Sv: Lång transport resa, täcken?

Om jag hade satt täcke på dem hade jag valt någon typ av svettäcke så att de hade haft möjlighet att få hjälp att torka. Eventuellt hade jag haft med några extra så att om de blev blöta jag hade kunnat byta under resan. Vet ju inte vad du har för transport men jag vet att det väldigt olika hur varma de blir inne i. Den jag brukar ha blir så varm även vid minusgrader att hästarna åker bäst utan täcke.

Liknande trådar

Hästhantering Som rubriken lyder, hur hade ni på bästa sätt förberett denna häst inför resa? Det är min islandshäst det handlar om, helt...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 977
Senast: Buck
·
Utrustning Har ni tips på bra och svala täcken att ha i transporten nu när sommaren kommer? Jag är i tankarna att åka ca 4 timmar i transport med...
Svar
13
· Visningar
5 274
Senast: Totola
·
Hästhantering Har ett mkt. allvarligt problem som jag vill ha seriösa svar på, av dom som har erfarenhet av PMS ston !!! Vi har bara 3 hästar. Vårat...
2
Svar
31
· Visningar
5 143
Senast: moon
·
Hästhantering Är som så att jag skall flytta från Sthlm till Västkusten och skall då såklart ta med mig pålle :) Om det kan ha betydelse så är han en...
Svar
11
· Visningar
1 642
Senast: Krockodil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30