lång päls-soja/protein?

melvin

Trådstartare
Jag har en häst som jag nu har gett soja under vintern då hom brukar kunna få lite proteinbrist och bli ful i pälsen och tappa lite över ryggen. I år har hon dock hållit sig riktigt fin i både kropp och päls, pälsen som dessutom brikar kunna växa ut rätt snabbt (helklippt) har hållit sig kort och fin. Det jag funderar på är huruvida ni ger era hästar soja året om, även när det är gröngräs ute? Samma häst brukar nämlgen kunna vara ganska långhårig även på sommaren (inte alls vinterpälslängd, men inte heller den kortkorta päls de flesta hästar har under sommaren, kan detta ha med proteinet att göra, tror ni att det skulle kunna göra någon skillnad på sommarpälsen att ge protein även på sommaren?

ska väl tillägga att hästen varken är tunn eller extremt frusen av sig!

Sv: lång päls-soja/protein?

Ett bra bete är proteinrikt så jag tror inte det skulle behövas. Tror inte pälslängden påverkas. Det är nog bara pälskvaliten som påverkas av protein.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 529
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 945
Senast: Phadrah
·
Hästvård I torsdags var min kuse ute och motionerade under sadel, rejält pass, han är inte riden (travtränadriden) så på länge, duschade honom...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 038
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024