Mli
Trådstartare
Mitt sto har aldrig innan visat brunst, hon sprutades därför igång för att komma in en cykel. Den sprutade brunsten visade hon lite brunsttecken, och den här brunsten hämtade vi hem hingsten. I lördags, några dagar senare än jag beräknat, visade hon tydligt intresse för hingst och har betäckts fram till igår, då hingsten åkte hem. Den synliga brunstens 6:e dag, alltså. Så fort hingsten åkte hem slutade hon visa brunsttecken och blev sitt vanliga jag.
Jag vet inte om hon brunstat klart eftersom hingsten inte längre är här. Hon skvätter inte alls längre, men hon har flytningar, typ konstant en hängande droppe. Nu börjar jag fundera på om det kan vara annat än brunst, om det bara är en reaktion på en veckas betäckning?
Vore ju förargligt om hon inte släppt ägget ännu, men hur sannolikt är det att ett sto brunstar mer än åtta dagar?
Jag vet inte om hon brunstat klart eftersom hingsten inte längre är här. Hon skvätter inte alls längre, men hon har flytningar, typ konstant en hängande droppe. Nu börjar jag fundera på om det kan vara annat än brunst, om det bara är en reaktion på en veckas betäckning?
Vore ju förargligt om hon inte släppt ägget ännu, men hur sannolikt är det att ett sto brunstar mer än åtta dagar?