Landar i korsgalopp

Sv: Landar i korsgalopp

Det kan bero på att h*n ofta landar i obalans. Var extra tydlig med dina hjälper och visa noggrant vart du vill rida efter hindret. Led gärna lite med "den nya innertygeln" i själva språnget (utan att bli fast i handen) för att visa lite extra.

Kan också bero på att hästen är svag :) Min 6 åring är på igångsättning och landade förut ofta i kors, nu när jag har klättrat mycket och hon fått bättre balans är det bättre i alla fall :)

Kan också bero på att hästen är svag :) Min 6 åring är på igångsättning och landade förut ofta i kors, nu när jag har klättrat mycket och hon fått bättre balans är det bättre i alla fall :)

samma sak här haha amanda ;d

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med en knapp månad kvar tills Longines Global Champions Tour landar i Stockholm 28-30 juni har nedräkningen börjat på allvar...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka