Lämna tillbaka foderhäst

Hovis

Trådstartare
Jag har sedan 7 månader tillbaka varit fodervärd på en jättefin Frieser, men då ägarna är väldigt knepiga och opålitliga så har jag sagt upp fodervärdsavtalet. Jag ska låta besiktiga honom innan jag lämnar tillbaka honom nästa helg men funderar på att ta med ett intyg som de får skriva under så att de inte kan komma med falska anklagelser i efterhand. Någon som har några tips på hur det kan se ut?
Mvh Frida

Jag undrar också vad det är för intyg som du tänker dig att de ska skriva under? Om det på något sätt gäller hästens skick vid återlämnandet så hade jag definitivt inte skrivit under något som syftar till att frånta mig (som hästägare) de ev rättigheter som vi tidigare kommit överens om/står i kontraktet. Jag hade iofs inte heller nöjt mig med en besiktning som fodervärden beställt, utan gjort en egen besiktning med en veterinär som jag valt.

Falska anklagelser kan man alltid komma med ändå vare sig man har intyg eller ej. Kopia på veterinärbesiktningen finns ju.

Jag skulle be ägarna vara med vid veterinärbesiktningen istället.

Tråkigt när man hamnar i sådana lägen. Lycka till

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·
F
Hästmänniskan Heej!!! jag behöver bara lite tips eller goda råd !! Jag är en tejej på snart 15 år. För nån månad sedan lämnade jag tillbaka min...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: cowgirl81
·
Ekonomi & Juridik Är det vanligt att ni tar tillbaka en häst fast ni inte måste? Jag har sålt några hästar/ponnier främst åt andra och har möt de...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 254
Senast: meadow
·
C
Hästmänniskan Jag har ett ganska jobbigt problem. Vill ha tips och råd ifrån andra, har du varit med om detta själv, hur löst du/ni de? Och vad...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: CrazyGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama