Lämna mat till katthem.

Gold

Trådstartare
Idag har jag varit iväg och köpt nytt torrfoder efter att jag faktiskt insett att min kisse har blivit för rund, många har påpekat det men jag har inte velat inse det, hon älskar ju mat och godsaker.
Nu köpte jag RC:s indoor istället för outdoor.
Nu till frågan, det är över 5kg kvar i outdoorpåsen som jag inte bara vill slänga, jag har tänkt att ge bort det till kattvärnet där jag bor.
Men tror ni att dom vill ha outdoor mat?
På katthemmet är dom ju inomhus, men jag tänker att det är ju mycket näring och bra för immunförsvaret för katter som levt ute och kanske har lite sämre immunförsvar?
Vad tror ni, ska jag åka dit med maten eller brukar dom ha speciell mat på katthem?

Sv: Lämna mat till katthem.

De blir säkert glada för vad de än får, så länge det är hygglig kvalité. Och det är ju det i ditt fall. :)

Katthemmet här fick njurmaten som blev kvar när Fia togs bort. Dom fick förstås veta klart och tydligt att man inte skulle ge det till friska katter men dom ville gärna ha det i alla fall.
Så dom tar nog emot allt med glädje.

På tal om Outdoor är kanske "för bra" för katter som får leva trångt. Ja men då kan de ju alltid blanda upp den med en billig sort som egentligen inte är tillräcklig. Och tillsammans blir det en normal indoor-sort...

Liknande trådar

Katthälsa Har ni varit med om det innan? Jag har haft katter i hela mitt liv, men aldrig stött på en som denna.. Att dom inte fungerar på vissa...
Svar
1
· Visningar
2 949
Senast: Pudlan
·
Katthälsa Tänkte höra lite vad ni tycker. I vårt trapphus bor en katt, som bott där i rätt många år och som vars ägare dött. Katten har varit...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: Heulwen
·
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 369
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 722
Senast: Ekblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama