Lämna hunden med märgben?

Sv: Lämna hunden med märgben?

Och här uppe finns det i Ica butiken i frysavdelningen! Här kostar de cirka 25 kr för en påse och i den är det oftast runt 7 st märgben i mindre till mellan storlek.

Här med! Finns alltid fina, frysta märgben i de vanliga ICA-butikerna runt om i stan, och även i flera djurbutiker såklart.

*kl*

Nu är mina hundar vuxna, så de lämnas inte med någon leksak eller tugg alls. Matte är helt enkelt för "nojjig" och har hört för många historier om olyckor som skett. När tiken var valp (hanen har jag haft sen han var ca 5) så spred jag t ex ut lite godis över golv eller lämnade dom med "säkert" tugg, dvs sånt som inte blir vasst eller riskeras att sväljas i för stora bitar.

Lämnar aldrig mina med märgben, men sen har det också hänt en olycka.

KL

Har inte ens funderat på detta, nej, lämnar aldrig med något nytt förutom såna pedigree tandrensarpinnar (mjuka). Men det ser ut som ett djurkyrkogård här, ligger gamla märgben, kotor och tuggisar överallt. Han tuggar inget när vi inte är hemma och är oftast inte så intresserad av de gamla förutom när man är med i rummet eller hemma.

Är ändå inte så orolig för det gamla om han skulle få för sig att tugga ensam, då det redan är tuggat på och jag sett att det inte gått sönder.

Jag lämnar aldrig min hund ensam med tuggben efter att det fastnade en bit av ett tuggben i tarmen så det var nära dom fick operera, behövdes som tur var aldrig. Men efter det så får hund bara ha sånna saker under uppsikt så man kan ta bort lösa småbitar som dom tuggar loss.

Jag lämnar min med ben,men hon tuggar inte heller när hon är ensam. Däremot individanpassar jag märgbenen jag köper efter storlek på "hålet" där märgen sitter.

Min hund fastnade med ett märgben runt underkäken en gång och fick panik. Jag fick loss den snabbt,eftersom den bara vridit sig så att den var lite smalare just där den fastnat. Därefter har jag gärna uppsikt när hon äter och köper enbart mindre märgben där hon inte kan få in käken. Min hund får i övrigt väldigt mycket ben och blir lite maniskt hyperaktiv när hon äter. Jag är alltid rädd att hon ska svälja stora bitar eller sätta i halsen(vilket händer mellan varven:crazy:),men vet inte hur man ska få henne att lugna ner sig i ätandet.

Min stora hund får ben när jag åker hemifrån och ska vara borta en stund. Antingen då frysta råa märgben eller hans gigantiska ox-lårben som han haft i X-antal månader och fortfarande älskar!
Han är uppvuxen med att äta märgben oavsett om jag är där eller ej, och det har alltid funkat kanon.

Min lilla hund äter ingen form av ben, hon är en grönsakstjej som väljer bort korv för en bit gurka. :D Så hon får en morot när jag åker = mycket lycklig tjej!

Mina märgben köper jag på Ica eller Willys. Brukar köpa på mig ett lager när jag ser att de har inne, för de tar snabbt slut!

Jag lämnar alltid min hundar med märgben. Utmärkt sysselsättning för dem när de ska vara själva. Jag ser hellre att de tuggar på märgben än på inredningen..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka