Lämna ensam

turbofling

Trådstartare
Hur länge är det lämpligt att lämna två katter ensamma hemma? Det är två innekatter och i vanliga fall har de nästan alltid någon människa hemma. Självklart har de någon som kommer varje dag och ger mat/vatten, gör rent lådan och gosar en stund.

Sv: Lämna ensam

Det längsta som vi lämnade våra katter helt ensamm i huset men med en som kom hit o rensade lådan gav dem mat osv.. det va nog från en fredag kväll till söndag kväll.. men nu har vi tyvärr bara en mise kvar då den andra försvann så en tog vi med oss nu när vi åkte iväg över julen o et funkade alldeles utmärkt.. mian katter brukade mest sova när vi var borta på helgerna..(iaf de sov när de kom som passade dom) de brukar med va ute annars men just när vi åker ivög så släpper vi inte ut dem alls..

Mina två innekatter har varit "hemma själva" (med daglig kattvakt) en vecka som längst, och det gick jättebra. De är dock vana vid att vara hemma ganska mycket utan matte eftersom jag bor själv och jobbar heltid.

Jag lämnar mina missar max 2 dygn och då med kattvakt som kommer och umgås med katterna och ger dom mat. Blir jag borta längre tar jag med dom eller kör hem dom till mor och far (nätt resa på 38 mil enkel väg:crazy: )

Jag som har kattlucka kan lämna katterna ganska länge, men när jag hade innekatter så tyckte jag max en helg!!

Aldrig lämnat mina katter ensamma och skulle inte klara a att göra det heller.
Min mamma har bott hos mig när jag är borta om det så bara är en helg.
Men katterna kan säkert klara sig ett par dagar ensamma?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Catsu
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama