Läkare eller sjukgymnast?

sthu

Trådstartare
Jag har ont i fotlederna. De är svullna, så de inre fotknölarna inte syns ordentligt, trots stödstrumpor. Ömt som ett blåmärke. Värst på morgonen, blir lite bättre under dagen. Besvärligt att gå i trappor. Även lite "öm i knäna" och stel i höfterna.
Det har varit så hela veckan.

Äter Alvedon pga ryggvärk sen 28 april.

Ska jag ringa läkare eller sjukgymnast? Någon annan profession?
Vem är bäst lämpad att hjälpa mig?

Läkare för fotleden! Sjukgymnast är för rehab, först måste du veta vad det är som felas. Svullna fotleder låter inte som något muskulärt.

Läkare för fotleden! Sjukgymnast är för rehab, först måste du veta vad det är som felas. Svullna fotleder låter inte som något muskulärt.
Då ringer jag läkare på måndag.
Blir dessutom lättare att få tag i, finns inga sjukgymnaster på min vårdcentral :angel:

Är så van vid att läkare hänvisar till sjukgymnastik först, utredning sen. Gick i minst tre år med smärta i vaderna innan jag träffade en ortoped som "lagade" det onda på studs.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 371
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ För 5½ vecka sen åkte jag av en häst rätt okomplicerat, men lyckades trampa ordentligt snett i landningen på vänstra foten. Foten...
Svar
10
· Visningar
4 761
Senast: Minelli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25