Lajvare - vad söker ni?

Nixehen

Trådstartare
Föreningen planerar att arrangera ett skräcklajv första helgen i November iår.
Tanken är Zombies, Varulv, Vampyrer, Smådjävlar, Demoner, Demonjägare och såklart den största delen vanligt folk.

Men så till min fråga, det var ett par år sedan jag hade möjligheten att bege mig iväg och leka i skogen nu. Och skräcklajv är helt nytt för mig - och mycket spännande! :D. Vi tänker och Skräck i vanlig fantasymiljö - dock utan alver osv iallafall på detta arrangemang.
Men vad vill ni ha?
Hur pass ingående intriger? Jag själv ogillar KP-systemet, men har insett att de flesta använder det idag - vad tror ni?

Mat (frukost, lunch och middag) kommer ingå i priset. Själva huvudintrigen kommer att utspela sig i närhet till lönnkrogen så det kommer vara naturligt för alla människor att äta där - och för övriga kommer mat att serveras i Offlägret.

Men om ni spånar hejvilt - vad vill ni få ut av ett lajv. Vad vill ni ha? Vad måste finnas på plats?

Litet arrangemang är tanken - ca 50-75personer.
 
Sv: Lajvare - vad söker ni?

Jag själv ogillar KP-systemet, men har insett att de flesta använder det idag - vad tror ni?

KP känns som bofferlajv. ÄR det verkligen så himla vanligt att köra med KP?

För min del gillar jag mer när det är realistiskt och logiskt. Dvs om du får ett svärdshugg på benet som verkligen känns så KAN man faktiskt inte fortfarande stå upp och slåss. Särskilt inte om man inte har plåtpansar på benet.

Får du ett slag med en stridsklubba mot höften så står du inte heller eftersom det blir krosskador etc etc.

Dvs hur man tar slag hänger ihop med var dom träffar, vilket vapen motståndaren har och vilken bepansring du själv har på kroppen.

Jag tycker personligen att det tar bort väldigt mycket lajvkänsla om man hela tiden ska ha igång ett inre räkneblock och räkna KP.
 
Sv: Lajvare - vad söker ni?

Åh vad skönt att höra att någon håller med mig! :D

Andra åsikter? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp