Lagledare i allsvenskorna

R

RosenMedTaggar

Jag ska vara lagledare för ett div III-lag i hästhoppning nu i vår, och jag skulle behöva lite tips för att få det att funka så bra som möjligt.

Jag vill ju att alla ska vara nöjda, så ni som har varit lagledare - hur har ni gjort det här med att välja ekipage som rider lagklassen? Någon speciell planering, möte el dyl innan första omgången och så vidare?

Jag har tänkt att alla som är intresserade rider förklass och de som lyckas "bäst" får rida laget. Sen har jag planerat in minst ett möte, och eventuellt även att laget rider en pay n jump innan första omgången, alternativt en gemensam träning.

Idéer och tips är varmt välkomna :D

Sv: Lagledare i allsvenskorna

Det jag tycker är viktigt är att man gjort upp reglerna innan och att alla som visat intresse för att rida lag accepterat dem och förstår villkor. Det är knepigt att ta ut lag ( enligt mig) har varit lagledare några gånger
och det är ju svårt att göra alla nöjda.
Sådan här uppladdning har jag haft:
Ett möte där alla intresserade fått ta del av hur jag som lagledare tänkt fungera och ta ut lag. Alla har fått ge synpunkter och förslag och därefter har vi gemensamt försökt komma fram till en bra lösning, hittills har mitt förslag varit accepterat :)
* Gemensamma träningar (minst 3) innan divisionsstart för tränare.
* Styrketräning för ryttare för att få fram laganda, vi har bl.a. testat på aerobics, innebandy, spelat brännboll och lekt fångarna på fortet där lagen fått möta klubbens övriga ryttare. Sist vi spelade brännboll hade vi hela 60 åskådare och efteråt samlades alla för att grilla och dela ut lite stilpriser till spelarna.:bump:
* Träningstävling där alla fått rida på tävlingshinder
Sedan har jag även bejakat starter och resultat som ekipagen gjort under året innan lag premiären. Det finns ju ryttare som inte varit ute och tävlat innan, dessa ekipage vet ju jag inte hur de reagerar på tävling, de har då fått stå över första omgången för att rida kringklasserna bara för att ge dem lite mer "rutin" innan de rider i lag. I första omgången har jag valt de ryttare som ridit förklassen och som tidigare varit ute och tävlat ( de fyra främsta). I följande omgångar har jag valt de fyra främsta ryttarna i förklassen.
Har försökt jobba mycket med att bygga en laganda där vi gläjds med varandras framgångar samt att vi haft kul tillsammans oavsett nivå på divisionen.

Liknande trådar

Dressyr Lägger den här på dressyr eftersom det är en dressyrtävling det handlar om, och dressyrtävlingar är ju lite speciellt eftersom det är...
Svar
0
· Visningar
783
Hoppning Jag har ett problem med min 9 åriga ponny valack. Jag har ägt honom i 3 år. Vi tävlar hoppning just nu upp till 100cm och placerar oss...
Svar
7
· Visningar
1 468
Senast: Askur
·
S
Tävling Hur tar ni ut lag och har ni problem när det är så att alla inte får rida i lagen som de önskar? Går ni på tidigare resultat från...
Svar
2
· Visningar
1 007
Hoppning Jag är lite nyfiken på hur ni gör med laguttagningar till allsvenskorna. Har blivit ombedd att vara lagledare för vårat division tre...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: tjej14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka