Lägger detta här..

G

Granz

Denna tråden borde jag lägga här.. :confused: Är lite dilig på sånt här.. Det är angående photoshop.. Hur får jag in en bild på ett tomt "blad"? jag kan lixom bara öppna bilden :smirk: HJÄÄÄLP :confused: :crazy:
 
Sv: Lägger detta här..

SNÄLLA hjälp mig, vill såå gärna kunna göra det...Vill oxå ha hjälp med att lägga in ett helt album..Jag har photobucket.. :confused:

/T
 
Sv: Lägger detta här..

Jag kan nog hjälpa dig men jag förstår inte exakt vad det är du vill göra. Vad menar du med ett tomt blad?
 
Sv: Lägger detta här..

ja men när man klickar på nytt så kommer det ett tomt "blad"..och så vill jag typ infoga en bild där..

Tack på förhand :bow: :bow: :bow:
/T
 
Sv: Lägger detta här..

Aha! Du vill kopiera en befintlig bild till en ny bild. OK, gör så här:

Öppna den befintliga bilden.
Skapa en ny 'tom' bild.
Klicka på lagerikonen i din gamla bild och dra sen över den till den nya bilden. Den gamla bilden kopieras då in som ett nytt lager i den nya bilden.

Du kan också:
Markera allt i din gamla bild (Ctrl+A)
Kopiera markeringen (Ctrl+C
Skapa en ny bild
Klistra in (Ctrl+V)
Med det här sättet kopieras din gamla bild in i bakgrundslagret på den nya bilden istället för att bilda nytt lager.
 
Sv: Lägger detta här..

OK, då får du nog förklara vad det är du vill göra. Dvs vad du försöker åstadkomma med det här. För ärligt talat ser jag inte poängen med att klistra in en befintlig i en ny bild (om du inte är på gång att göra ett collage eller så).

Oftast redigerar man bara bilden som man håller på med och om nödvändigt sparar om den som ny version.

Och om du ska "klistra in" den på ett tomt blad för utskrift så ska du inte i första hand använda photoshop.
 
Sv: Lägger detta här..

Men jag ska bara göra det..asså jag ska lixom ha många bildr på ett tomt blad
 
Sv: Lägger detta här..

Då är det väl bättre att du infogar bilderna i ett Word-dokument eller så. Om du bara ska visa bilderna på skärmen kan du använda Powerpoint istället.
För jag antar att du inte har ett layoutprogram som Indesign eller Publisher?
 
Sv: Lägger detta här..

klicka på "nytt" då får du fram ett nytt blad, eller om du menar nytt lager så finns det också ;)
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 240
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Cattis_E
·
Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
809
Senast: Amha
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 806
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp