Netika
Trådstartare
Undrar om detta skulle funka. Orsaken är att av det fyra hästar jag har i stallet är det två som är riktiga grisar; verkligen illa! Hos en får jag i stort sätt mocka ut allt spån varje dag. Hon har gummimattor och spån ovanpå det. Men med tanke på att en spånbal kostar ca 100 kr där jag bor kan jag inte strö in så mycket spån som jag skulle vilja... blir dyrt att byta ut allt varje dag... Vanlig bädd funkar inte heller för den gräver hon upp. (Jag har tjock härlig bädd till de två andra och de funkar fint).
Så nu funderar jag på om man kan lägga en tjock bädd av rent spån och sedan lägga gummimattor ovanpå? Och sedan ett litet lager spån på mattorna som jag klan byta varje dag. Så får hon en ren bädd och tjockt att ligga på.
Den urin som rinner ned i bädden möter ju en lufttät miljö precis som i en vanlig bädd. Men skulle lagret närmast mattorna bli äckligt eller skulle det kunna funka?
Någon som har provat? Andra tankar kring detta??
Så nu funderar jag på om man kan lägga en tjock bädd av rent spån och sedan lägga gummimattor ovanpå? Och sedan ett litet lager spån på mattorna som jag klan byta varje dag. Så får hon en ren bädd och tjockt att ligga på.
Den urin som rinner ned i bädden möter ju en lufttät miljö precis som i en vanlig bädd. Men skulle lagret närmast mattorna bli äckligt eller skulle det kunna funka?
Någon som har provat? Andra tankar kring detta??