Laga matta i badrummet

tanten

Trådstartare
Jag har haft försäkringsbolaget här på inspektion. Frågade om de två små skadorna i golvmattan och den spruckna fogen på väggen (plastmatta) i duschen.

Han rekommenderade att jag skulle fylla med silicon. Jahapp, den kan jag väl göra.

Men hur ska jag få RENT så det blir tätt och fäster??? Eller ska jag inte alls ha silicon utan något helt annat? Vad i så fall?

Erfarenheter från bukeexpertisen tack. :laugh:

Sv: Laga matta i badrummet

Jag hade en spricka i en fog i mattan för över 15 år sen. Köpte en liten tub lim i färgaffären och fyllde i. Eftersom jag är slarvig av mig gjorde jag inte rent över huvud taget men tätningen håller fortfarande. Fråga i din färgaffär, minns inte vad det hette men tuben var mindre än Karlssons klister så det var alldeleds lagom att slänga den sen.

Va? Den måste väl svetsas för att vara godkänd?

Inte enligt försäkringskillen.

Det är en spricka om ca 4 cm i fogen och den behöver inte svetsas om. Samma med de två skadorna på govet. Det är somom man tappat något vasst där. ca 2 cm långa små "skärsår".

Tänk att de ändrar något till det enklare, och inte bara till hårdare regler. På 90-talet var det svets eller ny matta som gällde, jag hade en skada och en fog i badrummet som behövde göras vid.

Det lär finnas ett bra lim för badrumsmattor, som svetsar ihop skador och fyller ut (finns i olika färger). Annars får det väl bli våtrums-silikon gissar jag, men det är ju ett litet helsike att få rent. Bensin hade jag tagit som rengöring för silikon, men det kan skada mattans ytskikt. T-Röd kanske?

Men härhemma är det samstämmiga röster att silikon sannolikt INTE är det bästa för att laga en matta. Slå en signal till någon som lägger våtrumsmatta och hör vad de rekommenderar, det tror jag kan vara det bästa. De vet vad som finns på marknaden.

Tänk att de ändrar något till det enklare, och inte bara till hårdare regler. På 90-talet var det svets eller ny matta som gällde, jag hade en skada och en fog i badrummet som behövde göras vid.

Det lär finnas ett bra lim för badrumsmattor, som svetsar ihop skador och fyller ut (finns i olika färger). Annars får det väl bli våtrums-silikon gissar jag, men det är ju ett litet helsike att få rent. Bensin hade jag tagit som rengöring för silikon, men det kan skada mattans ytskikt. T-Röd kanske?

Men härhemma är det samstämmiga röster att silikon sannolikt INTE är det bästa för att laga en matta. Slå en signal till någon som lägger våtrumsmatta och hör vad de rekommenderar, det tror jag kan vara det bästa. De vet vad som finns på marknaden.

:eek: Hjälp! Tänk omjag hade blivit tvungen att göra om badrummet för den där lilla lilla springan. Tack högre makter för att de tar lättare på det.

Lim får det nog bli om de dina säger så. Jag får titta in på VVSbutiken i närheten.

Siliconet ska ju ändå främst användas till att fixa ny fog mellan diskbänk och bänkskiva. Den är ful och äcklig.

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 271
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka