P
Pia Puff
Någon som vet om det kommer finnas några speciella kvalregler för att ett ekipage ska få delta på Lag-SM?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo numera finns det tidsgräns även i Sverige. Det infördes förra året. Jag vet för jag svor lite över att jag antingen måste starta en T50 före 15 maj iår eller börja om men CR.
Det lite lustiga i situationen är att startar jag före 15 maj kan jag starta en T80 men efter 15 maj så är det som sagt CR.
För ryttaren hela livet och för hästen 24 månader.
Ryttaren har en kvalificering och hästen en annan. Har du som ryttare ridit t ex en 80km så behöver du inte kvala. Men ifall det var 24 månader sedan HÄSTEN gick en 80km så måste den starta en nivå under sin och därmed gå en 50km Tävlingsklass för att få starta en 80km.
När jag nu läser meningen med 80 km ett par gånger blir jag verkligen snurrig. Det står att hästen och ryttaren måste ha gjort en 80 km inom 24 månader. Men ifall hästen gick 100 och över under dessa 24 månader, får den inte starta då?