Lag-SM ponny??

D

Dressyrbrud

Är det någon som kan det här med lag-SM för ponnyer. Som jag har förstått har man ett lag på minst 4 ryttare, som startar över P80 och P90. Några i vardera klass alltså.

Man kan alltså tävla lag-SM i P80 med D-ponny?

Och.. En sista klurig fråga, eller en och en.. :d

Hur är det med kategoriindelningen? Är det endast att C/D ponnyer går tillsammans men att man bara delar in klasserna efter ryttarens ålder? Inget med mankhöjden?

Är P80 för D-ponny 80 cm i terrängen och 85 cm i banhoppningsprovet?

Tacksam för svar :)
Jag tycker fält-TR är lite lurigt och klurigt, när jag inte sedan tidigare är insatt i fält :P

Sv: Lag-SM ponny??

Är det någon som kan det här med lag-SM för ponnyer. Som jag har förstått har man ett lag på minst 4 ryttare, som startar över P80 och P90. Några i vardera klass alltså.

Man kan alltså tävla lag-SM i P80 med D-ponny?

Och.. En sista klurig fråga, eller en och en.. :d

Hur är det med kategoriindelningen? Är det endast att C/D ponnyer går tillsammans men att man bara delar in klasserna efter ryttarens ålder? Inget med mankhöjden?

Är P80 för D-ponny 80 cm i terrängen och 85 cm i banhoppningsprovet?

Tacksam för svar :)
Jag tycker fält-TR är lite lurigt och klurigt, när jag inte sedan tidigare är insatt i fält :P
Regelerna i år var:
Två ekipage rider P90 och tre rider P80 om man har fullt lag. Ett ekipage räknas bort i varje klass efter fullföljd tävling. Har man inte fullt lag så måste minst 1 rida P90 och minst 2 rida P80.
Ingen kategoriindelning längre utan bara åldersindelning på ryttarna, upp till 13 år eller från året man fyller 14.

P80 för ponny är 80 cm i terrängen och 85 cm i banhoppningsprovet.

Sv: Lag-SM ponny??

Okej! Tack för svar :) En till fråga, startar unghästar i samma "klass" som äldre hästar/ponnyer? Eller är det som i t.ex. banhoppningen att det finns en avd A och en avd B? :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Flyinge Ryttarförening arrangerar i helgen Folksam Ponny-SM i fälttävlan, som går i enstjärnig klass. Det är också Inverkansmästerskap i...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
Träning Nu har ni (kanske) chansen att göra reklam för "er" ras :D Så här är det. Jag kommer någon gång att köpa en ny/en till häst. Och jag har...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 946
Senast: Lager
·
Dressyr Årets ponny och junior-SM i dressyr går i mitten av augusti. Det är överfullt i alla klasser utom kat C. I kat D är det 62 anmälda (40...
Svar
11
· Visningar
2 297
Senast: Fjellheim
·
D
Fälttävlan Nu var det många år sedan jag tävlade fälttävlan och speciellt på ponny. Så hur är det egentligen med dessa nya regler? Vad jag läste på...
Svar
15
· Visningar
1 445
Senast: DreamOn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?