Lag SM Fälttävlan Ponny 2008

Sv: Lag SM Fälttävlan Ponny 2008

Vi har sökt (även för häst) men ryktet säger att arrangemanget är vikt åt Gotland i år :angel:

Vi har sökt (även för häst) men ryktet säger att arrangemanget är vikt åt Gotland i år :angel:

Jajjemän :) Det är bara att segla till oss nästa år :bow:

Vi fick ju klartecken ifjor men helt plötsligt gick det till någon annan. Vi måste ha SM status på Bunge för att få hit folk. Vi har bara haft en enda fälttävlan här i år...

Åh fan, jag har ju inte så långt till Oskarshamn men det blir väl värre för mitt eventuella östgötalag :devil:
Iofs, inte katastroflångt till Oskarshamn för de heller, 20 mil kanske.

Ni ska alltså ha för både ponny och häst? Du har inga påtänkta datum eller så? :angel: (Jaja, jag är ute i god tid ;) )

Hmm, nästan samma helg som i år då. Det kan nog funka för vår del iaf ;) Det är väl om det skulle krocka med connemara-Riks men det brukar vara första helgen i augusti :)
Vi håller tummarna för att det inte krockar helt enkelt :D

Vi vill oxå veta (prel) datum!! Måste se till att Cassius är i storform:) Cissi vann ju tillsammans med Gustav o Magnus 2002 o det skulle vara SÅ roligt o åka till Gotland. :banana::banana:

Ja det är ju klart ni måste komma :banana: Tyvärr så bor jag ju 8 mil från tävlingsplatsen så boende och uppstallning är väl kanske inte så intressant!
För övrig så vann jag på vadslagning om vilken ordning det skulle bli i resultatlistan det året som cissi vann :D Jag fick dock dela vinsten med min mor som kopierade min resultatlista :mad:

Vi måste få ner Pooh den helgen också! Lite semester på Gotland är inte helt fel :bow:

Som sagt 15-17 aug som det ser ut nu!

Vi fick ju klartecken ifjor men helt plötsligt gick det till någon annan. Vi måste ha SM status på Bunge för att få hit folk. Vi har bara haft en enda fälttävlan här i år...

Blir det ponny och häst ihop igen? *suck*
Jag ser hellre att man har fler klasser och kör det delat. :D

Det låter jätte kul :rofl:
Har velat åka till Gotland länge nu men inte fått tummarna ur ;)
Så då slår vi 2 flugor i en smäll här då ju.... :p

Jag vet inte men jag tror det. I vår preliminära tävlingstermin står det
"15-17 Fälttävlan Ridhäst o Ponny Bunge, Lag-SM, DM "

Sist vi hade Lag-SM både ponny och häst så hade vi även kringklasser. Lätt för ridhäst som jag red i alla fall.

(fast nu började jag fundera på om vi verkligen hade både häst och ponny då, det var nog bara häst när jag tänker efter...)

För de som har barn som rider både och är det väl jättebra att det ligger samtidigt :confused:
Vanliga tävlingar med "andra klasser" finns ju att hitta i alla fall.

För de som har barn som rider både och är det väl jättebra att det ligger samtidigt :confused:
Vanliga tävlingar med "andra klasser" finns ju att hitta i alla fall.

Blir jättebra för oss om ponny går samtidigt eftersom Cissi ska vara lagledare för ett ponnylag (om vi får ihop kvalade ryttare/ponny) o så hoppas vi att vår uppfödning Walfwestas Bon Jovi :love:från Bollnäs kommer att rida i deras lag:banana:

Vi vill oxå veta (prel) datum!! Måste se till att Cassius är i storform:) Cissi vann ju tillsammans med Gustav o Magnus 2002 o det skulle vara SÅ roligt o åka till Gotland. :banana::banana:

Oääääähhhhh?????!!!!!!!!!!!!!!!:eek::eek: Ska Cassius gå LAG-SM som 6-åring....suck och pust det blir en himla jobbig säsong för Lille Grå och hans Matte när vi ska hålla undan för alla Östgöta djur...

Nelle! Hjälp! Du får lov att förse mig med inside info ang. banan.....:angel:

Tror du att jag skulle ge dig inside information istället för Cassius :eek: :D
Hm, om du lovar att komma så ska jag lära dig allt jag kan :angel:

Tills vidare finns ett fåtal bilder på terrängbanan här. Dock mest på körhindrena http://www.bungehastcentrum.org/

Kom någon dag tidigt eller stanna ett par dagar vettja! Plats för häst och ryttare finns!

*Hugger knapp*

Ingen som behöver en ponny i sitt lag? :angel:
Kan erbjuda en helt ok dressyr (har lagt topp 5 på de två Lätt jag startat :angel:), för det mesta felfri hoppning och vi har *peppar peppar* aldrig haft några fel i terrängen hittils! :idea: :angel:

Skulle vara kul att komma till Gotland och tävla :banana:

vadå planera tidigt..? haha :D

men Gotland e ju kul, har tänkt åka dit o tävla eftersom vi inte ha långt till O-hamn, men de har aldrig blivit av. Kanske nästa år då?!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
61
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur