Läder lr Neopren

Sv: Läder lr Neopren

Jag har både och, men föredrar helt klart plastskydden! De klarar av väta och äckelväder bättre, och man får inte skuldkänslor bara för man inte rengör dem efter varje pass! :p Läderskydden har jag bara när jag ska vara extra "fin"

Rider man mycket ute i naturen i slask och annat så är syntetskydd det allra bästa, bara att skölja av efter man har ridit och hänga på tork.

neopren/plast skydd är helt klart att föredra. du kan ha dem i alla väder utan att de blir förströrda o är de skitiga är det bara att slänga in dem i tvättmaskinen och dom blir som nya, eller göra rent med vinylputs...

Läderskydd kan man ju bara ha vid jättefin väder..+ att man måste putsa som en tok om de ska hålla sig fina.

Men läderskydd är ju snyggare, men tex verdus skydden finns ju m läderinsida..

jag tycker att läderskydden är mycket snyggare än "vanliga". Men det är alldeles för jobbigt att rida med dom när man bara ska träna, använder dom bara på tävling nu. (har stått och skrubbat mina läderskydd idag, väldigt jobbigt).

plast skydd med neopren gillar jag bättre då, bara att skölja av.

Jag föredrar plast/neoprens skydden då jag bara rider ute och för att de är lätta att underhålla. Det är bara att sköja av dom o hänga på tork eller köra dom i tvättmaskinen om de blivit alltför grisiga!

Har tidigare haft Neoprenskydd (utan plast) och numera plastskydd, senskydd. Visserligen tror jag dom är en storlek för stor, men dom är alldeles för stela tycker jag! borde hämma frambensrörelserna något. Neoprenskydd föredrar jag alltså om de sitter bra och är tillräckligt stötdämpande. Men har man en häst som man vet brukar hugga sej tror jag plastskydd är ett måste. Läder är väl ok eftersom de brukar vara mjuka.

Jag har både och.
Rider mest med Veredus eller Eskadronskydden. De är lätta att skölja av och man får dem snabbt på plats.

HG läderskydden tar lite mer tid att sätta på, men visst är de finare ;)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
722
Senast: fio
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka