Ladda upp hemsida

AnnaKarinA

Trådstartare
Provade FileZilla för att ladda upp hemsidan, men det går inte.
"Permission denied" och "kritiskt fel" står det bara. Vad gör jag för fel? *gråtfärdig*

Sv: Ladda upp hemsida

Laddar du upp i rätt "mapp"? Finns vissa webbhotell som kräver att du laddar upp allt i någon undermapp på servern.

Hm, jahaja. Vart skapar jag mappen? Hur? Kommer du hit om jag betalar taxin? *sliter håret i tussar* Hehe, så trött just nu :D

Eller inte.Jag har tre mappar där, de heter "bilder", "hpbimg" och "www".

I bilder finns en text: "<Limit GET POST PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>",
den andre är tom, den sista visar hänvisning "snart kommer www.blaha finnas här".

Jag är fiskbulle på det här!! :mad:

Jag har inte haft det problemet med filezilla, men kan det inte vara ngt med rättigheterna. Jag skulle ladda upp ngt till en kurs med WinSCP och var tvungen att ändra alla rättigheter så att man kunde komma åt att göra ngt. Kan du inte beskriva mer exakt vad du gör och vad som blir fel? Jag antar att du har loggat in mm..
mvh Stina

Om jag högerklickar på ngn av mina mappar så kan jag välja "file attributes" och där är de två staplarna till vänster ibockade (read och write), och den till höger (execute) inte. Numeric value längst nere är 666. Vet inte om det kanske kan vara ngt med det..

Om jag högerklickar på ngn av mina mappar så kan jag välja "file attributes" och där är de två staplarna till vänster ibockade (read och write), och den till höger (execute) inte. Numeric value längst nere är 666. Vet inte om det kanske kan vara ngt med det..

Du ska nog inte ge skrivrättigheter till riktigt alla...

666 = Ägaren, gruppen och alla övriga har alla både läs- och skrivrättigheter.

Har precis hört med mitt webbhotell och fick veta att det är förinställt och går att ändra på.

Ruskar om tråden lite. Okej, nu har jag kommit så långt att jag kan lägga upp mina filer (webhotellet hade problem, det var inte jag som gjorde fel ;) ) på sidan. Men själva sidan visas inte, utan man ser bara en klickbar lista, typ:

*Fil 1
*Fil 2

osv, och klickar man på länkarna, då öppnar sig varje del av filerna min hemsida består av... guuuud alltså, jag är så vansinnigt dum??!!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 512
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
683
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
298
Senast: Enya
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 499
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18