Låda till hö i grushage

Haffe

Trådstartare
Vi har köpt en anleggning med 25 grushagar.
Vi kommer at fodra både morgon och lunch ute. Jag er jätteredd för sandkolik og önsker inte legga höet direkt på marken.
Hur gör ni det? Tips? Kan man köpa/bygga nåt?
 
Sv: Låda till hö i grushage

Många använder ju pall + pallkrage. Kolla lite på pallkragarna dock, vissa har detaljer de kan skada sig på, andra är bättre.

Bygga kan man ju göra hur mycket som helst. Sett flera som haft stolpe (gjuten får man anta) och spänt en rund plastbalja (sådan svart i kraftig plast) med spännband mot stolpen.

Sen tror jag inte du behöver vara orolig för sandkolik för fodring på grus, risken de får i sig sand av det är minimal (om det är just grus). Sen är det trevligt hålla maten undan gruset ändå, för grusets skull.
 
Sv: Låda till hö i grushage

potatis lådor, badkar, större murar baljor. 2stolpar å ett slow feeding nät imellan några förslag
 
Sv: Låda till hö i grushage

Vi använder badkar i hagarna. Alla hästar har varsitt. Fungerar kanonbra. Dessutom slipper man problemet med att det ställer sig vatten i det, bara att se till o hålla "avloppet" rent från gammalt foder.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 556
Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: MiniLi
·
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 544
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Nu behöver jag hjälp och råd av er som har bra koll på foderförvaring! Jag var osäker på om tråden skulle ligga här eller under Andra...
Svar
3
· Visningar
2 163
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp