Lactamin Basic.

M

MadeOfSark

Är det någon av er här inne som har använt det? Jag funderar mest på Basic B-vitamin, flyande, Basic E-vitamin med Selen, och Basic ADE-vitamin. Priset är ju toppen på dessa produkter, men är de prisvärt och normalt att ge till häst? Fungerar tex Basic E-vitamin med selen lika bra som Emins flytande E-vitamin? Eller är det bättre att slänga ut ca 500 kr på en dunk flytande 2,5 liter Emin E-vitamin, än 70 kr på Basics? Vad har ni för erfarenhet av dette? För och nackdelar??

Sv: Lactamin Basic.

Varför jämför du inte själv innehållsförteckningar? Då slipper du riskera att få fel information här...

Ville mest höra lite från anndra som gett det. Frågar man inget får man ju tyvärr inget veta. :P

Jag använder Basics multivitaminer till mina unghästar nu inför pälsbyte mm. Det är mycket prisvärda produkter. Jag har jämfört dem med ex Kraffts sortiment - man får mycket mer för pengarna om man använder Basic. (kolla innehållsförteckningen) Dessutom rekommenderade min vet. mig att använda det.

Ingen mer som använder Basic, eller har använt? :crazy:

Sätter liv i en gammal tråd.
Jag har en tunna med Basic e-vitamin men har inte kvar säcken. Är det någon som har en susning om hur mycket e-vitamin resp selen det innehåller per gram eller per kilo?

hur mycket ska man ge av e-vitamin med selen från basic? står i gram på baksidan sedan ml på måttet som medföljer?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka