Läckande täcke

R

RebeckaKihlberg

*suck*..nu läcker pålles regntäcke..det har hållt tätt under hela hösten + nu under vintern & först nu när snön smälter så blir det DYNGsurt :mad:...vad gör man?...kommer ju köpa nytt till nästa höst,men kan man torka det å "dränka" det med impregnering?? :confused:..mest så det håller den korta tid det är kvar innan täckena åker av?!?!

Tips?? :confused:

KAn du inte köpa ett nytt nu istället för till hösetn?

Annars kan du kanske låna av ngn resten av säsongen??

kanske strunta i att ha täcke? :smirk: men annars reklamera tycker jag!

Antingen reklamerar du eller så impregnerar du det. Jag köpte billiga regntäcken hos Börjes eftersom vi så sällan använder täcken så jag tyckte inte att det motiverade ett högt pris och kvalietstäcken.
Varje sommar impregnerar jag täckena med Hööks sprayimpregnering. Det håller hösten och vintern, sen är det dags att impregnera igen om man vill ha täckena helt vattentäta. En burk räcker till ett täcke.

Impregnera med flytande Imprenex. Köp en enlitersflaska (räcker till minst två täcken) och spruta på med en vattensprayflaska i ett varmt utrymme. ÖB brukar ha Imprenex till bra pris!

kan man reklamer även om jag haft de ett tag ju...köpte de i slutet av sommaren!!!

Man har två år på sig. Ett regntäcke ska ju vara regntätt.

då är de klart ju.....ska ringa dom idag..å leta upp kvittot

Liknande trådar

Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: ako
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 326
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 905
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka