Läckage...?

emma-vsm

Trådstartare
För några dagar sen upptäckte vi att vår hund läckte kiss... Hon låg i knät och helt plötsligt blev det lite blött. Inte mkt.
Senare kom det några droppar i sängen.

Nu har det inte varit något på några dagar, förrän ikväll. En liten pöl i soffan.

Hon kom till oss i maj och har varit rumsren i ett par månader nu (förutom en enda olycka, men då är det en rejäl pöl, och då på golvet).

Någon som vet vad detta kan bero på?
Ute kissar hon som vanligt.. Och vi är ute lika ofta som v brukar.

Tacksam för hjälp!

/Emma

Sv: Läckage...?

Ja, jag funderade på det...
Fungerar det likadant som på oss människor? Kissar lite, men ofta? Ont?
Lite konstigt att det tog uppehåll på några dagar dock..

Det kan nog mycket väl vara urinvägsinfektion, eller urinsten. Min hund blev kollad för det när han hade problem med samma sak.. Han läckte också lite då och då några droppar sådär.
Men det visade sig att han hade ont i ryggen, tydligen så är det så att nerver som hjälper hunden att "knipa" går upp i korsryggen på hunden och på grund av att min hund gick upp i vikt efter sin kastrering så fick han detta problem. Nu får han en spruta var 5e vecka och är nästintill fri från problemet. Sen är han ju lite äldre med, 7,5 år så han har kanske åldern att skylla på också..

Min hund började plötslig droppa urin. Var till vet. och inget syntes på stickan för UVI men de ville ta en odling. På odlingen syntes att det var UVI iallafall och hon fick tre kurer antibiotika. Det ENDA symtomet min hund visade var droppandet av urin så UVI kan vara lömskt. Kolla vovven hos vet. så snart du kan är mitt tips!!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 291
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21
Tillbaka