Lab för höanalys

Nordstjernan

Trådstartare
Någon som vet vilka tillförlitliga och bra lab för höanalys (hösilage) det finns på marknaden?
Har ni varit nöjda med de ni beställt analys från?
 
Agrilab, Eurofins och SVA (?) känner jag till. Eller så skickar man till USA vilket jag ev funderar på i år.

Använder Eurofins annars, vill analysera mikromineraler och hittade inga uppgifter om det på Agrilabs hemsida.

Eurofins är dessutom ett ackrediterat laboratorie, vilket är viktigt för mig. Jag fick aldrig svar på mitt mail om till Agrilab om de var det (hittade inte det heller på hemsidan). Här kan man läsa mer om deras ackreditering (innebär typ att analysmetoderna löpande kontrolleras för att säkerställa korrekta resultat): http://www.eurofins.se/om-oss/kvalitet-miljo.html

Tycker det är alldeles för mycket humbug i hästvärlden så jag betalar hellre mer för det som på någotvis kan visas vara lite mer vetenskapligt förankrat.
 
Jag fick aldrig svar på mitt mail om till Agrilab om de var det (hittade inte det heller på hemsidan). Här kan man läsa mer om deras ackreditering (innebär typ att analysmetoderna löpande kontrolleras för att säkerställa korrekta resultat): http://www.eurofins.se/om-oss/kvalitet-miljo.html

Agrilab är inte ackrediterat och har för närvarande inga planer på att bli heller. Det var svaret jag fick när jag frågade om detta i samband med att jag kontaktade dom gällande deras s.k. “sockeranalys” (se annan tråd).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Plantan
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 186
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 238
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp