• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare linda746
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 707
L

linda746

Har fått lite olika bud, om en häst har en svullna kan man kyla ner benet med kallt vatten. Hur länge står man o kyler ner det per tillfälle? Någon hävdar att de är 10 min o någon säger tjugo minuter åt gången. En annan fråga läst mycket om Butta vad är det?

Sv: kyla ben

Butta är antiinflammatorisk och smärtstillande medicin.

Min pojke fick en senskada i tisdags. Vet sa då att man ska kyla minst 15 min. Jag har alltid hört 20 förut. Men efter det har jag även läst 30 min. Så det verkar vara delade meningar om det.

varför inte pröva isbalsamet som kyler mera effektivt??

ja, vatten tränger in mer och kyler på djupet. isbalsam/isspray kyler bara på ytan...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 294
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort... 2
Svar
28
· Visningar
2 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka