Kycklinghalsar till hund?

Ponylove

Trådstartare
Min sambo råkade köpa kycklinghalsar (vet inte vad han tänkte på), vi är itne så intresserade av att äta det. men kunde jag koka dem o ge som treat till vovve (chihuahua)?
Tänkte mest på att det är ben i (nackkotor) o jag vet ju vad man säger om kycklingben..

Min sambo råkade köpa kycklinghalsar (vet inte vad han tänkte på), vi är itne så intresserade av att äta det. men kunde jag koka dem o ge som treat till vovve (chihuahua)?
Tänkte mest på att det är ben i (nackkotor) o jag vet ju vad man säger om kycklingben..

De flesta hundar tycker att det är FANTASTISKT.
Men koka inte, bara ge som de är :)

(Det är tillagade ben som inte är bra. Råa ben och rått kött kan du ge hunden)

De flesta hundar tycker att det är FANTASTISKT.
Men koka inte, bara ge som de är :)

(Det är tillagade ben som inte är bra. Råa ben och rått kött kan du ge hunden)
Eftersom jag bor i slovakien och rått kycklingkött absolut inte är säkert här, salmonella och campylobakter osv., så måste jag i så fall koka :(

Kycklinghalsar innehåller nästan till hälften ben och eftersom dina hundar är små så skulle jag testa med att bara ge dom en halv till att börja med.
Risken om dom får för mycket ben är att dom blir hårda i magen så testa med en halv och se hur dom reagerar :)
Hundar bajsar ut överskottet av kalcium så bajset kan se ljusare ut än vanligt efter att dom ätit ben. Om det är det så så avvakta ett par dagar innan du ger ben igen så att hunden inte får alldeles för hårt bajs.

Och som Blueberry skrev så ska ben alltid ges råa :)

Eftersom jag bor i slovakien och rått kycklingkött absolut inte är säkert här, salmonella och campylobakter osv., så måste jag i så fall koka :(

Hundar och katter har mycket kortare tarmsystem än människor så dom är inte lika mottagliga som vi.
Men kycklingkött får gärna ha varit fryst i minst 24h för att minska ev. bakterier.

Men var noga med din egen hantering av köttet. Tvätta händerna, redskapen osv.

Hundar och katter har mycket kortare tarmsystem än människor så dom är inte alls lika mottagliga som vi.
Men kycklingkött får gärna ha varit fryst i minst 24h för att minska ev. bakterier.

Men var noga med din egen hantering av köttet. Tvätta händerna, redskapen osv.

Då fryser jag dem först! Det är dessutom bara 1 chihuahua (2kg) och 500g kycklinghals, så då kan jag ju ha dem i frysen o ta fram 1/2 i taget o ge. :)
Tack så mkt!

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 310
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar