Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min sambo råkade köpa kycklinghalsar (vet inte vad han tänkte på), vi är itne så intresserade av att äta det. men kunde jag koka dem o ge som treat till vovve (chihuahua)?
Tänkte mest på att det är ben i (nackkotor) o jag vet ju vad man säger om kycklingben..
Eftersom jag bor i slovakien och rått kycklingkött absolut inte är säkert här, salmonella och campylobakter osv., så måste jag i så fall kokaDe flesta hundar tycker att det är FANTASTISKT.
Men koka inte, bara ge som de är
(Det är tillagade ben som inte är bra. Råa ben och rått kött kan du ge hunden)
Eftersom jag bor i slovakien och rått kycklingkött absolut inte är säkert här, salmonella och campylobakter osv., så måste jag i så fall koka
Hundar och katter har mycket kortare tarmsystem än människor så dom är inte alls lika mottagliga som vi.
Men kycklingkött får gärna ha varit fryst i minst 24h för att minska ev. bakterier.
Men var noga med din egen hantering av köttet. Tvätta händerna, redskapen osv.
Då fryser jag dem först! Det är dessutom bara 1 chihuahua (2kg) och 500g kycklinghals, så då kan jag ju ha dem i frysen o ta fram 1/2 i taget o ge.
Tack så mkt!