Kycklingfilér?

Zaria

Trådstartare
Har ett gäng kycklingfiler i frysen.
Undrar om katterna kanske skulle kunna äta upp dem?
I så fall skall de tillagas? Hur?
Skall man servera något annat till tex ris eller så?

De äter nästan enbart torrfoder och nån burk bara då och då som godis,så man skall väl inte proppa i dem för mycket kyckling på en gång? Hur mycket i så fall?

Tacksam för svar

mvh zaria

Sv: Kycklingfilér?

Ge den rå, rått kött är jättebra för katterna. Och nej, smittrisken för exvis campylobacter är inte hög, sånt biter inte alls på katter som det gör på oss människor.

Jag skulle byta ut nåt torrfodermål mot kycklingen nån gång, men inte ge den som "basmat" i ditt fall. Ska den vara basmat behöver över du ben, inälvor osv för att få rätt sammansättning på maten.

Riset kan du skippa, det behövs inte. Det är bättre för katterna med bara kött.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama