Ky Rotary bett..

E

Egonson

Nu har jag bådesökt och letat manuellt, men jag hittar ingen tråd om detta så.. Om någon vet en gammal tråd så länka gärna till den :idea:

Jag såg att Globus har ett nytt sorts bett som verkar intressant. Fullcheek med 3-dimensionell rörelsefrihet, "Ky Rotary" kallades det.
Fanns i 2 och 3-ledat.

Vad tror ni om det, är det någon som rentav har provat? Hur fungerar det jmf. med ett vanligt tredelat?

Just nu rider jag på vanligt tredelat Fullcheek med liten droppe, tänkte om det kan vara något att prova detta nya.

Bild: http://ridutrustning.se/images/Globus_kyfullcheek3d.jpg

Sv: Ky Rotary bett..

Jag är också intresserad av att få veta hur det fungerar!

Sv: Ky Rotary bett..

Vad bra, då puttar jag upp tråden igen :angel: :p
Jag funderar på att inhandla ett sådant här bett, jag har nu två vanliga tredelade fullcheek, men tre träns som jag använder..
Jag "behöver" alltså ett bett till för att slippa byta omkring (Westernträns, skruvar och grejer.. Tar ju tid att byta bett.. :p )

Liknande trådar

Utrustning vad skulle hästen välja då? Givetvis är alla hästar olika.Men tanken slog mig.Det finns bett från 100 till över 1000 kr.Var finns...
Svar
7
· Visningar
1 654
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Ni som följde andra tråden vet om problemet. För er andra drar jag det i korthet här. Hästen är en fd galoppör, som tyvärr associerar...
2
Svar
35
· Visningar
3 582
G
Utrustning Har sökt efter trådar, är det verkligen ingen är på Buke som har erfarenhet av detta nya bett som sägs vara så bra? Tycker bettet är...
Svar
11
· Visningar
3 603
Senast: Generalen
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka