Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Red hot chili peppers
Röda bönorÄr det någon som känner till en kvinnlig artist eller ett band med kvinnor som har ett namn som innehåller nån av färgerna röd, brun, svart eller gul?
Kommer bara på manliga namn ex kapten röd, yellowman osv!
Klart hon kan!
Bobby Brown klingar för mig väldigt negativt. Kapten röd är däremot en trevlig prick. Ang tjejnamn så gapar mitt minne tomt.Dom killnamnet jag har är bobby brown, yellowman, kapten röd och black jack! I och för sig så kan väl även en tjej vara kapten när ja tänker efter men jag förknippar det ju med en manlig artist
Varför klingar det negativt? Jag har hittat lite tjejnamn; russian red, ane brun, black dahlia. Har inte hittat nåt med gult men funderar på syster sol, solen är ju gulBobby Brown klingar för mig väldigt negativt. Kapten röd är däremot en trevlig prick. Ang tjejnamn så gapar mitt minne tomt.
Kul att vi skrev syster sol ungefär samtidigtBara för att du säger Kapten Röd så fastnar min hjärna på Syster Sol. Ingen färg men ett namn som utstrålar värme och ger en positiv känsla tycker jag
Black dahlia har ju betydligt värre konnotationer. Även om det är ett band också (jag vet inte) så känns det väl makabert.Varför klingar det negativt? Jag har hittat lite tjejnamn; russian red, ane brun, black dahlia. Har inte hittat nåt med gult men funderar på syster sol, solen är ju gul
Black dahlia har ju betydligt värre konnotationer. Även om det är ett band också (jag vet inte) så känns det väl makabert.
Syster Sol gör sig jättefint som namn! Kapten Röd också, och jag tycker att det passar bra på ett sto. Jag är väldigt förtjust i Kapten som tilltalsnamn.
Var på vippen att påpeka att Bobby Brown är en låt och inte en artist. Känner mig gammal nu. Skyller på att jag är ett Zappa-fan.
Varför klingar det negativt?