AraSlei

Trådstartare
Usch, är livrädd för att min ena ponny har fått kvarka.. :crazy:

Han har kronisk bronkit, så det är ju inte konstigt att han hostar, men nu har han hostat extremt hela vintern (ellerr ja, i en månad iaf). För ca en vecka sedan så hostade han upp en liten gul sak ur ena näsborren. Det var dock enda gången jag har sett det. Ska tempa honom ikväll, har inte gjort det. Har hästar med kvarka alltid feber? Har ett dräktigt sto i stallet oxå, vill ju inte att hon ska bli smittad.. :crazy: Även hon har hostat lite, men oxå det hela vintern. Dom har full aptit, och vill gärna röra på sig, springa runt och bocka och ha sig i hagen.

Tror ni det kan vara kvarka? Vad finns det mer för symptom?

Tacksam för alla svar :bow:

Sv: Kvarka?

Knappast kvarka men det vore ju bra om en vettig vet kollade på honom för att se vad man kan göra år bronkiten ffa miljömässigt men även med medicinering.
PL

Ok, tusen tack!! :bow: :bow: Finns ett stall som kanske har kvarka i närheten, så jag blev lite orolig.. :) Ska ringa efter vet. det första jag gör imorgon. Tusen tack än en gång.. Har hjärtklappning där ett tag.. :)

Jag tycker inte riktigt att det låter som kvarka.. Symptomen brukar vara tjockt snor (oftast gult), feber, hosta och svullnad mellan ganasherna.

Liknande trådar

Hästvård Hej, alla, för ett par veckor sedan noterade jag att min häst hostade till någon gång då och då. Han hade ingen feber och har inte haft...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: Missemus
·
Hästvård I slutet på december flyttade ett föl hem till oss. I samband med att hon kom hem så började hon visa förkylningssymtom. Hon var ej...
2
Svar
24
· Visningar
5 388
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Behöver lite hjälp! I onsdags kväll va min häst snorig. Lite grann i ena näsborren, genomskinligt. Det är bara i höger näsborre. Igår...
2
Svar
21
· Visningar
3 597
Senast: MonteRose
·
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 739
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka