Kvällspromenad + spårträning *bilder*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tofflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 677
T

Tofflan

Äntligen har det tinat upp så man kan vara ute och spåra.
Jag tog med mej hund och kamera och invigde spårskogen idag, jag lyckades dock inte ta så mycket kort medan vi spårade.
Han var överlycklig och ville bara rejsa igenom spåret så jag tyckte det blev överkurs att försöka ta kort samtidigt. :p
Att han ser ovårdad och rufsig ut får ni ignorera, imorgon är det dags för trimning!

Promenad på väg dit
myphotos

Han är helt tokig i vatten, och här hittade han en pinne så det blev dubbel lycka :D
myphotos

Han inser att han ska få spåra, wiie!
myphotos

Som sagt var det fullt ös, speciellt i början :smirk:
myphotos

Jaa, där var den ju!
myphotos

Han var väldigt nöjd efteråt ;)
myphotos

Sv: Kvällspromenad + spårträning *bilder*

Awww rocky e så söt, pappas pojke:love:

Finns flera bra sätt för att dämpa hunden i upptagen.

1. Gå förbi upptaget flera gånger. Inget "nejand" utan "släpa" hunden förbi om det ska vara så. Gå förbi, fram och tillbaka. När hunden är lugn och sansad låt den smyga på upptaget själv. Utan ett hurtigt SPÅRA!

2. Lägg en godbit andra steget i spåret.

Söt hund! :D

Ja han brukar vara väldigt lugn, men idag sa det bara pang när jag satte på selen :D Han har väntat hela vintern på det här, efter några meter blev det mer vanligt tempo.

Tofflan skrev:
Ja han brukar vara väldigt lugn, men idag sa det bara pang när jag satte på selen :D Han har väntat hela vintern på det här, efter några meter blev det mer vanligt tempo.

Min hund var likadan. Men han väger 40 kg :o Så de först 30 m så åkte jag som en vante efter. Nu går han dock på lugnt och sansat.

Ojdå, det förstår jag! Min väger bara 14 kg men jag tycker han kan vara riktigt stark :p

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 994
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska ta mig till med min hund. Jag är arbetslös och alltså hemma hela dagarna och har med andra ord rätt bra koll på...
Svar
18
· Visningar
11 461
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Inkar