Jag vet precis hur du har det.
I vårat stall så turas vi om att ha helgerna. Då är det tillåtet att fodra kväll redan vid 18.00! Jag tycker detta är vansinnigt eftersom de oxå får frukost vid 07.30. Vi är dock några st som gärna ser att de får kväll senare men det är väldigt få av dem som orkar fodra senare.
Jag fattar inte, vad är det som är så jobbigt med att åka tbax till stallet o fodra senare
?
Om man inte orkar åka till stallet senare o slänga in maten så bör man nog tänka efter vad man har för hobby. Visst, jag är oxå trött efter att ha varit i stallet från kl 7 på morgonen o tagit hand om 40 hästar, men jag orkar allt ta mig tbax till stallet o fodra senare på kvällen bara för att hästarna ska få så sent som möjligt.
För det andra så är det en chans för mig att få med mig sambon till stallet eftersom han är lite ljusskygg när det är massa annat folk i stallet under dagen. Men att fodra är ok, inte för att det är det roligaste han har gjort men han gör det för min skull
(tror nog han tycker det är lite kul allt, men kan inte med att erkänna det
)
Du får väl ta upp det till diskusion med de andra hästägarna nästa gång ni samlas. Hör vad de säger/tycker. Kanske kan ni göra upp ett rullande schema över vem som kan fodra senare under helgerna. Funderar själv på hur något sådant kan lösas i vårat stall. (ridskolehästar ingår)