Kvalitets sadel sökes!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Loviza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 187
L

Loviza

Var kan man hitta en fransk el italiensk kalvskinnsadel till vettigt pris?
är ute efter en Devocoux, Bruno delgrange, Herve godignon, butet, prestige, el dyl. men vill inte betala över pris!
Någon som vet hur priserna är ute i europa?
Fyndade när jag va på Equitana sist, då hittade jag en pessoa amo för bara 6700:-!!! (ny)
Är också lite sugen på en ny dressyrsadel... ni som är ute och far i världen har ni några tips!

Sv: Kvalitets sadel sökes!

Vill helst inte köpa beg. i så fall beg. som max är riden i några ggr.
(och då sjunker väsentligt i pris ;) )
Vill inte riskera att få en sned eller baksutten sadel...
Hur funkar e-bay? är det typ tradera eller? Hur fungerar betalningen på sådana sajter?

Ska du ha det billigt, sök på holländska sidor. Annars känner jag bara till Ingdams somj säljer de märken du räknade upp... Tycker dock inte servicen är så bra därifrån. Varenda gång jag har mailat och ringt till har jag aldrig fått svar på några frågor då den enda sojm tydligen kan nåt om sadlar är gubben som äger stället och han har jag aldrig fått tag på. (via mail säger han bara att jag ska ringa till butiken, men där vet de ju ingenting....)

De flesta säljer Prestige.

Loviza skrev:
Fyndade när jag va på Equitana sist, då hittade jag en pessoa amo för bara 6700:-!!! (ny)
Vart finns Equitana? Den där pessoa sadel lät ju högst intressant! Någon som vet om det är billigt med sadlar i spanien, runt Malaga? Dit reser vi ofta!

ja ebay är en auktionssida. kolla även www.thetackguide.com som säljer nytt och begagnad, mkt demosadlar.
jag fick min Prestige sadel till ett bra pris från Hippomarket, fråga vad dom kan erbjuda dig.

1000-tack för tipsen! Ska ge mig ut på nätet och leta!

Equitana är typ världens största hästmässa! Hålls var 4:e år i Tyskland (Essen) sen finns tydligen en motsvarighet i USA och en i australien. Sök på Equitana så hittar du info. jag va där 2 dagar och han inte se hälften ens...

Diabolical_Kitten skrev:
Ska du ha det billigt, sök på holländska sidor. Annars känner jag bara till Ingdams somj säljer de märken du räknade upp... Tycker dock inte servicen är så bra därifrån. Varenda gång jag har mailat och ringt till har jag aldrig fått svar på några frågor då den enda sojm tydligen kan nåt om sadlar är gubben som äger stället och han har jag aldrig fått tag på. (via mail säger han bara att jag ska ringa till butiken, men där vet de ju ingenting....)

De flesta säljer Prestige.

Tycker Ingdams har ganska höga sadelpriser, eller?

Jo, vid vissa märken är de dyrare men vid andra märken är det normalpris.
Men som sagt: det var den enda butiken jag kunde komma på som sålde BD, Butet, Prestige och dyrare märken.

Liknande trådar

L
Utrustning Trogen flatbacksryttare letar nu efter en dressyrsadel, vilket inte är så lätt...jag behöver hjälp! Har provat Wellington Greenline...
Svar
12
· Visningar
1 785
Senast: Loviza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka