Kvala två gånger?

L

lie

Har hört att om hästen är äldre och inte startat på ett tag så måste man kvala den två gånger? Lr är jag helt ute och cyklar??:idea:

Sv: Kvala två gånger?

Inte vad jag vet iaf.... Bara kvala och se glad ut:D

Nej, bara om hästen ålagts kvallopp pga tex oregerlighet.

Eller om den inte har två godkända tider i raden (om den varit diskad eller distansierad fyra gånger) Godkänt Kval räknas som godkänd tid...

Cambrie skrev:
Eller om den inte har två godkända tider i raden (om den varit diskad eller distansierad fyra gånger) Godkänt Kval räknas som godkänd tid...

Måste den ut TVÅ gånger då?

Eller om dom kräver vet. intyg... Men förutsatte att du bara undrade om en sk. vanlig travare....

Nä, det har du nog rätt i:o Fel av mig... Vet inte hur jag tänkte:p Eller, om de har 0-d-d-d-d i raden blir det två kval va?

Men tänkte på en annan sak. Näst b-lopp på örebro är ju den 8 april. Det står på hemsidan att det ordnas monte lopp vid intresse, men om jag ringer och anmäler mig så är det väl inte så stor chans att det är fler som ska rida monte lopp eller vad tror ni?

Tänkte även på en annan grej. I kval så kan man väl låna dress av nån men gäller det samma för b-lopp??

lie skrev:
Men tänkte på en annan sak. Näst b-lopp på örebro är ju den 8 april. Det står på hemsidan att det ordnas monte lopp vid intresse, men om jag ringer och anmäler mig så är det väl inte så stor chans att det är fler som ska rida monte lopp eller vad tror ni?

Tänkte även på en annan grej. I kval så kan man väl låna dress av nån men gäller det samma för b-lopp??

Ju fler som ringer och anmäler intresse, desto större chans för montélopp! :idea:
Klart att du kan låna dress av någon, se bara till att meddela ekipagekontrollanten de "nya" färgerna.
Detta gäller även vid "riktiga" lopp, de har förståelse för att det tar tid att sy upp en dress, och att kuskarna/ryttarna är sugna på att tävla!

Okej vad bra!!! Trodde det skulle dröja evigheter innan jag skulle få börja tävla, men då kan jag alltså låna av någon vänlig själv:)
Tack för hjälpen!!!!

lie skrev:
Okej vad bra!!! Trodde det skulle dröja evigheter innan jag skulle få börja tävla, men då kan jag alltså låna av någon vänlig själv:)
Tack för hjälpen!!!!

Nejdå, så fort du har licensen så kan du hoppa upp i sulkyn eller i sadeln. Men vänta inte för länge med att skaffa dressen, tålamodet är inte oändligt...;)

Mvh Prakas, fd ekipagekontrollant på Ö och L.

Prakas skrev:
Nejdå, så fort du har licensen så kan du hoppa upp i sulkyn eller i sadeln. Men vänta inte för länge med att skaffa dressen, tålamodet är inte oändligt...;)

Mvh Prakas, fd ekipagekontrollant på Ö och L.

Oh ja, du har nog rätt.
Det vet jag sen jag skulle köra mitt första lopp -99. :devil: :mad:
(På Lindes)

Hästen kom med, inga problem, men med en ANNAN kusk. :mad:

Dressen var registrerad, jag hade fått hem papper och alltihop.

MEN! Eftersom tjejen som var uppsatt i stället för mig var lärling och vunnit ett antal lopp fick vi inte byta tillbaka till mig eftersom man bara får byta till likvärdig kusk.

:mad: :mad: :mad:

Anledningen var att STC MISSAT att mata in uppgifterna i datorn.

Det är även min dress som under ett par år haft samma färg på axelpartiet som på stjärnorna på axelpartiet. :angel:

Tre månader efter att jag mailat dem om det ändrades det. :devil:

Men det var ju inte det tråden handlade om, som Cambrie sa måste hästen ha TVÅ godkända prestationer i raden och därför kan en del äldre hästar få kvala 2 ggr.

Rapporteringar väl räknas också som ej godkänd prestation?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter