Kval, tisdag, Täby!

Jag känner igen det där, valacken min har oxå ett jävla humör :D. Men det är bara träning och åter träning som gäller, det känns alltid bra när de gör ett ordentligt jobb på bra tid, men som du själv sa, vad hjälper det om hon inte går in i boxarna. Kanske ska ta över henne på hinder istället så slipper hon boxar? Många hästar går över på just hinder för att de inte klarar av startbox.
Colin har jag själv aldrig använt mig av men har hört mkt gott om honom, väldigt trevlig säger de.

jo jag vet många hästar man har gjort om till hinderhästar pga av startboxen. Men min häst är en riktig super snabb dam som inte håller mycket längre än 1000m. Hon har aldrig tramsat vid boxarna innan så vi får hoppas det kanske kan bero på brunstcykel eller nått...
Vill verkligen rekomendera colin om du åker till jägers. Hur kommer det sig att du har täby som hemmabana? Har du inte närmare till jägers?

Va kul att jag hade rätt! Har tänkt att skriva några gånger men det har inte blivit av.. Hur gick det för fölet som förlorade sin mamma dom första dagarna på steg 2 kursen. Kommer ihåg hur orolig du var. :(

Jägers är min hemmabana, inte Täby. Däremot trivs jag väldigt bra däruppe så jag åker hellre dit och exempelvis startboxtränar 2-åringen till hösten än åker till Skåne, det skiljer bara 10 mil och det gör knappt någon skillnad när man ändå kör. Tycker det är grinigt och sura miner på Jägers, inte för att jag varit där så ofta men de gånger jag varit där. Jag har aldrig råkat ut för något där men andra i min närhet har fått klagomål som jag tycker är bagateller.
En löjlig grej som boxarna bara, mina 3-åringar gjorde sina första starter där, jag är väldigt mån om dem och vill inte gärna kasta in trötta hästar i trailern och åka hem, ser hellre att de stannar över natten och vilar ut ordentligt, men se det går inte för sig i Skåne! Förstår bara inte varför, jag menar, inte fan springer de o mockar boxarna på kvällen ändå, det görs ju ofta på morgonen, då har det väl ingen större betydelse om hästarna står över natten? Det är sånt som retar upp mig, på Täby har de aldrig klagat över detta, är alltid vänliga och tillmötesgående. Det är saker jag prioriterar högt.

"Bima" som fölet kallas mår bara bra, han och adoptivsystern är kanske något mindre än resten av gänget men inte markant. Han kommer att vara till salu på täby aukionen till hösten.......

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka