kval till elit-tävling?

bapro

Trådstartare
Någon som har koll och på rak arm vet vad som krävs för att få rida elit-tävling på häst (hoppning). Har för mig att det är ett visst antal placeringar i 140 på nationell tävling, men vet inte var jag hittar den infon...
Tacksam för svar :banana:

Sv: kval till elit-tävling?

mina TR jag har är från 1998 :o så där har jag inte kollat, får kika på ridsports hemsida, men jag hade så svårt att hitta det sist jag kollade kom jag ihåg.
P.S är det nåt fel på den sidan, har försökt komma in flera ggr ikväll men det går inte...

SvRF:s hemsida ligger nere, alla som använder svenskidrott tycks ligga nere :mad:
Jag minns inte kvalreglerna i huvudet men det är olika om du är Jr, YR eller Sr.

Någon som har koll och på rak arm vet vad som krävs för att få rida elit-tävling på häst (hoppning). Har för mig att det är ett visst antal placeringar i 140 på nationell tävling, men vet inte var jag hittar den infon...
Tacksam för svar :banana:

(TR III mom 374, fast taget ur Grevagårdens prop till elittävling 29feb-2mars) :idea:

För att få starta i Elitävling ska ekipaget under föregående eller innevarande år ha klarat följande:

Senior: minst en placering i 1,50 hoppning
Unga ryttare: minst en placering i 1,40 hoppning på lägst natoinell nivå
Junior: minst en placering i 1,35 hoppning på lägst nationell nivå.

Ryttare som under föregående eller innevarande år fått placeringar i 1,50 hoppning eller högre får alltid starta i elittävling.

KL*
om man har startat 1.50 på elit tex, det står att om man startat 1.50 får man starta alla tävlingar, så får man alltså tävla internationell då?:O när får man starta EM,SM,OS då?
förlåt TS för KL

Det står det inte alls. Det står att vid placering i 1,50 är man kvalificerad till alla klasser.
Mästerskapsryttare tas ut av grenledningen.

hehe ... äsch då, hade hoppats klara mig på mina 140-placeringar...:D

är det någon skillnad på att kvala till elittävling jämfört med att kvala till sm, eller gäller samma regler? Du verkar ju kunna :angel: :D

För att få starta internationell tävling skickar man in en intresseanmälan för den aktuella tävlingen till svrf, så bestämmer de om man får rida eller ej.
Har bara ridit int. fälttävlan, så jag vet inte om det dessutom finns några speciella kvalregler för hoppning.

borta.........................

Senast ändrad av en moderator:

inga spec. krav på resultat för att få rida int. utan förbundet tar ut vilka som ska representera landet efter antal platser tex. swe fått.
Om ryttare får en egen inbjudan går det inte via förbundet.

jag är lite slö och orkar inte läsa TR, men jag vet att det krävs 3 nollor för att få starta msv B, hur många nollor krävs för att få starta msv A?

är det någon skillnad på att kvala till elittävling jämfört med att kvala till sm, eller gäller samma regler?

Antar att det är senior du syftar på, och då krävs två placeringar i 150 för att kvala till SM, en för att kvala till elit.

jag är lite slö och orkar inte läsa TR, men jag vet att det krävs 3 nollor för att få starta msv B, hur många nollor krävs för att få starta msv A?
och vad krävs för att få kvala till SM? :o (på ponny) gäller båda frågorna

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 480
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 544
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama