Kusk Sparkad

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare NinasApache
  • Startdatum Startdatum
N

NinasApache

http://www.vlt.se/article_telegram-telegramId=77547.html
sad-smiley-044.gif

Hoppas han snart är tillbaka.

Sv: Kusk Sparkad

Nej, men jag brukar ha honom som kusk på Leffe Blanche.

Uscha! :(
Vi får hoppas han repar sig fort då. Själv har jag en kompis som också fick en bakutspark i ansiktet, men faktiskt repade sig riktigt fort.

Tänkte ha han på Gävle den 12:e,men de kan man väl glömma :confused:

Inte så kul, kallbloden har ju rätt stora hovar. Kanske inte så kul med en gratis plastikoperation...

Det tog tydligen 20minuter(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)innan ambulansen var på plats.Självklart ska det finnas en ambulans på plats vid alla tävlingar. :mad: .

Senast ändrad av en moderator:

Det är nog bra om du varnar innan du lägger ut en bild på blodig människa*går och svimmar*

MarieJ skrev:
Det är nog bra om du varnar innan du lägger ut en bild på blodig människa*går och svimmar*

Sorry :crazy: ... Varnar för en blodig bild dårå....

Han mår bra efter omständigheterna iallafall, på travet på teven sa dom att han sagt att han nog ha kunnat kört lopp nästa vecka, men han var tyvärr avstängd ;)

Vädigt hemskt iallafall, snacka om ont han måste haft, åsså dröjer ambulansen så länge, sjukt!
Varför var det ingen ambulans där då? det brukar väl alltid finnas.....

Första gången jag körde själv (har kört själv förut men bara på parkering osv.) så var jag ute på en slinga på andra sidan en stor väg. Då börjar nordis :devil: slå väldigt högt 5-6 gånger på raken, drog med sig tömmarna ner mellan benen och blir naturligtvis rädd och sticker, då var vi ca 200 meter till den stora trafikerade vägen. Då nått konstigt sätt sätt så sprang han rakt fram in i massa träd och buskar och stannade, fick kliva ur och fixa iordning tömmarna igen, och körde hem.....Den andra hästen som var med var ganska het så de kunde inte vänta utan travade hem medan jag fixade tömmarna. Jag var 15 år och som sagt, första gången jag körde ute, nordis :devil: fick gå me käk å slaggjord sedan.....
En av mina gamla passhästar slog av flera slaggjordar, slog varje gång man körde. Jag såg den hästen för ett tag sedan (flyttades till annan tränare) där han var ute och värmdes i kortvagn utan slaggjord..... :eek:

usch........det var inge vidare......
Guuud va onödigt och tråkigt, men det är ju djur det handlar om.....

jahaja77 skrev:
Jag såg den hästen för ett tag sedan (flyttades till annan tränare) där han var ute och värmdes i kortvagn utan slaggjord..... :eek:

Förmodligen med gomtryckare och knuten svans... Mkt bättre och säkrare än slagjord!

Lines skrev:
Dessvärre har det idag konstaterats att han mister synen på ett öga :( .

usch ja... hörde att han vart rätt "nedstämd" av beskedet...
men han verkar vara av det "sega virket"!

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
321
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kusk sparkades i ansiktet på stallbacken på Bergsåkers travbana i Sundsvall när en häst slog bakut under torsdagskvällen, och vårdas...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 014
Senast: jemeni
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 885
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V