Kursgård/anläggning för hundläger

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ulga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 3 588
U

Ulga

Har en enkel fråga:

Känner någon till någon kursgård/anläggning som man kan hyra en helg i slutet av sommaren för hundläger-verksamhet?
Området som är intressant är norr om Stockholm, max 8-9 min från stan.
Gärna med både möjlighet till boende (självhushåll), uppställning av husvagnar och helst också en träningsplan.

Hittar inte så bra här uppe ännu och har sökt en hel del på nätet, men just när hundar är med i bilden så verkar det genast bli mer komplicerat.

/Ulga

Sv: Kursgård/anläggning för hundläger

Inte om ni vill komma undan billigt. Vore jag du skulle jag kolla mer runt förorterna. Endera norrut upp mot Kista eller typ Botkyrka/Lida och däromkring.

Har du frågat på brukshund klubbarna?:idea:
Ibland kan man få hyra deras stuga + tränings planen
Har själv gjort det till valp träffar!

Det är väldigt länge sen jag bodde i Stockholmsområdet, men då hade jag en del såna aktiviteter på Barnens Ö. Vet inte om det funkar fortfarande. Fast det är nog väsentligt mer än 9-10 min från city. Att hitta en lokal SÅ nära kan bli knepigt, och med själhushåll och uppställningsplats... skulle nästan gissa omöjligt.
Lokaler jag kommer på.. Har för mig att Stockholms hundforum hyrt ut sin hunddagis/kurslokal (Kungsholmen tror jag), och även DogPlanet (nära Filmhuset). Hundens Hus kunde man hyra lokal av när det låg i Skarpnäck, hur det är nu vet jag inte. Pudelklubben hade någon lokal i stan också, har jag för mig.. Ridanläggningen norr om Fältöversten (kommer inte på vad det heter) där Eva Bodfält håller (höll?) till..
STOKK har väl någon lokaluthyrning också, minns inte exakt var..
Många Brukshundklubbar hyr ut sina stugor på sommaren, om man är SBK-medlem i alla fall.
Lycka Till!

Har tittat lite åt det hållet... Även upp emot Uppsala/Enköping/Norrtälje :)

Har hittat några fina ställen med typ halvpension, men priset ligger på 1250.-/person/dygn när vi bara ska träna, prata och umgås blir allt för mycket.

Hade gärna hitta en mindre "camping" med stugor och ett servicehus där man kan laga gemensam mat och en gräsplan för lydandsträning...

Jag tackar för tipset och fortsätter leta!

/Ulga

Helt fel håll och avstånd, men det ska finnas en hundvänlig camping i Malmköping där andra hyrt in sig för liknande evenemang.
Vilket är viktigast - avståndet från Stockholm/ priset/ övernattningsmöjl/ träningsplan/ eller ?

TACK Berin!! Det verkade jätte bra... Ringde och pratade med dem och tyvärr hade de fullbokat alla helger vi tänkt oss...

Skall dock återkomma till dem senare i vår och kontrollera eventuella avbokningar!

/Ulga

TACK alla andra också!!! Varför har jag själv inte tänkt på Brukshundklubbarna?! :) De finns ju överallt här uppe!!

Skall även kolla upp era övriga tips!

Att jag försöker hålla mej inom 10 mil fr Stockholm är för att det förhoppningsvis kommer folk från både norr och söder. Vill hamna så "mittemellan" som möjligt!

Tack än en gång!

/Ulga

Att jag försöker hålla mej inom 10 mil fr Stockholm är för att det förhoppningsvis kommer folk från både norr och söder. Vill hamna så "mittemellan" som möjligt!

Aha. Men det är en himla skillnad på 8-9 min (som du skrev först) och 10 mil som du skrev nu). Tänk vad en liten bokstav kan göra mycket :D

Senast ändrad av en moderator:

Vassego! Domarudden ligger underbart till. Finns en sjö som det är tillåtet att bada hundar i (dock inte vid sandstranden). "Oändlig" skog med Stockholmsmått mätt. Bra mat om man inte vill grilla och laga själv. Stor parkering och möjlighet att ställa upp husbil/vagn. Hoppas att någon avbokar så ni får plats där. Skicka gärna ett pm om ni kommer dit så kan jag åka förbi och kika på träningen. Dessutom är det inte långt från Österåkers BK därifrån heller.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka