Kurs på Runsten! *film*

Sv: Kurs på Runsten! *film*

Hej!
Jag tycker det ser himla fint ut och din häst verkar ha jättekul, det enda som jag tänkte på var att lite mer eftergift över hindrena skulle vara super. Det ser ut som du har en rätt het ponny men tänk på att ändå våga släppa efter över hindret så den får chans att verkligen jobba med ryggen. Sen måste jag säga jag tycker det flyter på himla fint speciellt med tanke på att det är första gången han hoppar naturhinder!

Men som sagt försök vara lite mer generös med eftergiften så han blir lite rundare i galoppen och sprången så kommer ni inte ha några problem! :)

Vi får väl verkligen hoppas att tränare U mycket tydligt påtalat och hjälpt dig komma tillrätta med din för allt för snåla eftergift...

Om inte är det :eek::eek::eek:

Härlig ponny, gör verkligen ett kanonjobb och när den lärt sig lita på att du följer med i sprången kommer du att få en superponny :laugh:

Du har en jättefin ponny med härlig galopp! Jag förstår om det är svårt inomhus med en framåt ponny men det du ska tänka lite på är att inte korta ihop honom så mycket med tygeln. Tänk längre hals och lugna galoppsprång framåt så hamnar du inte i så många backlägen framför hinder som du gör nu.

Sen är jag personligen inte så förtjust i s.k fälttävlans träning inomhus, tycker på nåt sätt att det lurar både folk o fä...folket till att tro att hästen uppfattar hindren som i terrängen och fäna till att tro att de äntligen ska få galoppera lite fortare....:crazy:

hej hej, jag håller med ovanstående. Tänkte bara säga att jag också var på kursen, fast jag bodde inte där. Jag red en Fux i sista gruppen.
jag ska även säga att Uffe gjorde ett jättebra jobb och jag tycker de är jättebra att hoppa terränghinder inne så länge de inte blir högt, brett och stort. För här i stockholm kommer vi ju knappt ut på banerna till April och hur ska vi göra när tävlingarna börjar. Sen runsten har ju ett superrid hus JÄTTESTORT och superbotten, sen har jag alltid lärt mig att man ska ta det lungt i början på sesongen och de var verkligen en sånn träning så UFFE va jättebra att rida för!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 484
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 556
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar