Kurs för grönt kort, var?

MissMary

Trådstartare
Det här kanske står i den nålade tråden längst upp, men jag kan inte öppna länken om grönt kort i den. Jag är helt novis på det här att tävla och nu vill min dotter ta grönt kort för att börja tävla sin ponny. Jag har googlat mig till vad grönt kort är och tror mig ha den information jag behöver, men en sak jag har ruggigt svårt att hitta är var man kan gå en kurs.

Jag har mailat Stockholmsdistriktet och de säger att man ska ta kontakt med sin klubb, men om man är medlem i en liten klubb så är det inte så lätt. Andra klubbar annonserar inte så vida omkring när de har kurser även om jag har förstått att man gärna för gå på deras kurser om man bara anmäler sig i tid. Vi bor ändå i Stockholm (västerort) och är beredda att åka en bit så man tycker att det inte ska vara omöjligt. Det måste vara jag som inte vet hur jag ska leta. Hilfe, bitte;).

Sv: Kurs för grönt kort, var?

Mitt tips är att ringa eller maila passande klubbar och fråga om de har kurser på gång.

Mvh,
Lady_S

Sv: Kurs för grönt kort, var?

Dåligt att de inte kunda hjälpa dig på distriktet - det hade varit mitt självklara svar. Men kanske meddelar inte klubbar dit när de har kurser?

Både Vallentuna ridklubb och Täby galopps ponnyklubb brukar ordna kurser en eller ett par ggr per år, när behov finns. Gäller säkert de flesta klubbar. Tyvärr är det väl många som dragit igång i början av hösten. Men kontakta de klubbar som är närmast så kanske de kontaktar dig när de planerar en kurs. Eftersom man måste vara med i en klubb för att tävla så borde de flesta vara hjälpsamma (i hopp om att få er till medlemmar). lycka till :)

Liknande trådar

Tävling Jag tänker att jag behöver ta grönt kort. När jag var liten och tävlade behövde man inget grönt kort. Sen flyttade jag till Irland och...
Svar
13
· Visningar
2 212
Senast: Kiwifrukt
·
Tävling Hej. Jag funderar på att gå grönt kort kurs. Men jag har ingen häst just nu utan letar men går det att göra ändån?? Och hur går man med...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: cewe
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 364
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Min lilla råtta ska tydligen vara en naturbegåvning när det kommer till agility:o:D så jag känner att jag vill ta tillvara på den...
Svar
18
· Visningar
1 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka