Kul appar för barn

majola

Trådstartare
Kan ni tipsa om några roliga appar/spel för barn?
Krav: Det ska talas svenska i dem! Barnet i fråga kan dock inte läsa ännu (men snart, så lite text kan bli aktuellt).

Jag vill motivera ungarna till att använda mer svenska, och speltid på paddan kunde nog funka ganska bra... :angel:

Är inte alls hemma på sånt, har ingen aning om vad barn spelar i allmänhet. Barnen är 3, 4 och 6 år - jag tänker främst på 6-åringen. Han tycker om schack och sudoko och är ganska fiffig sådär, men nu söker jag alltså något där han måste använda sig av lite svenska. :devil:
 
Jag hänger på här. Vi behöver också appar som tränar svenskan.
Mina barn är 3.5, 7 och snart 9 år. Den äldsta läser perfekt, mellanbarnet läser lite.
 
Språka mera apparna tycker jag är bra. Tränar lägesbegrepp, kategorisering etc. kostar en slant, men är bra uppbyggda. Jag gillar också Bornholmslek. Om ni vill ha språkstimulerande appar.

Hälsar Barnlogopeden
 
Språka mera apparna tycker jag är bra. Tränar lägesbegrepp, kategorisering etc. kostar en slant, men är bra uppbyggda. Jag gillar också Bornholmslek. Om ni vill ha språkstimulerande appar.

Hälsar Barnlogopeden

Tack för tipsen! Heter apparna så? Jag får inga passande träffar när jag söker på språka mera eller Bornholmslek i play store.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
7
· Visningar
977
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 647
Senast: fejko
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 776
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp