Kryptiskt LB:0-program

G

Graendal

Alltså, hur tyder man detta:

KAFB - Arbetstrav
BX - Halvcirkel med 10 m diameter

XE - Halvcirkel med 10 m diameter
EHCM - Arbetstrav

För det första, har verkligen en halvcirkel en diameter? :p Och hur i all världen ser den här ridvägen ut egentligen, blir det som två serpentiner, fast utan rakriktningen, och åt "fel håll", eller? Tänkte länge och det verkar mest logiskt..? haha

Sv: Kryptiskt LB:0-program

Alltså, hur tyder man detta:

För det första, har verkligen en halvcirkel en diameter? :p Och hur i all världen ser den här ridvägen ut egentligen, blir det som två serpentiner, fast utan rakriktningen, och åt "fel håll", eller? Tänkte länge och det verkar mest logiskt..? haha

Ok..tänk dig att du beslutar dig för att lägga en tiometersvolt till vänster, förlagd vid bokstaven B. När du kommer in till X har du ridit halva den volten eller hur? Då bestämmer du dig plötsligt för att istället, från X, lägga en tiometersvolt till höger ut till E och in igen. När du kommer till E känner du plötsligt för att inte rida klart volten och istället följer du fyrkanten. Exakt så skall du rida den vägen.

Du har redan fått en kanonbeskrivning men om du vill se vägen uppritad (och slippa framtida hjärnansträngningar ;) Vet hur det är -jag brukar alltid själv bli helt lost när jag bara läser texten) så kan du ju gå in på stallbacken och se vägen uppritad.

Ok..tänk dig att du beslutar dig för att lägga en tiometersvolt till vänster, förlagd vid bokstaven B. När du kommer in till X har du ridit halva den volten eller hur? Då bestämmer du dig plötsligt för att istället, från X, lägga en tiometersvolt till höger ut till E och in igen. När du kommer till E känner du plötsligt för att inte rida klart volten och istället följer du fyrkanten. Exakt så skall du rida den vägen.
Tack, jättebra förklaring!

Saigon: Ja, att de där programgörarna måste vara så kreativa hela tiden..

Klart att en halvcirkel har både diameter och radie. Det andra har du ju redan fått svar på.:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 937
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Har startat en LC:1 och två LC:2or nu och insett att det kanske inte riktigt var min grej. Visst, LC:2 var väl hyfsat roligt att rida...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Tussinussen
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka