krossat foder

1_2_3

Trådstartare
fodrar med krossad korn o havre nu + betfor, vit o mineral.
men det krossade blir väldigt lätt damigt och närings-hållbarheten är inte så lång, så har ni något förslag vad för fodersort jag kan byta till?

Näringsinnehållet är densamma även om du krossar, det är den hygiensiska kvaliteen som försämras...fodret kan tex härskna om det står krossat alltför länge. Men näringen försämras inte.

men jag har ingen möjlighet att krossa själv, känner inte ens någon som har sådan kross.
så jag köper mitt på svenskafoder..
och hon äter inte ens en säck i månaden. blir väldigt dammigt.

försök hitta en billig krossmaskin. då kan du krossa kornet samma dag som du ger=)

Även om det står lite längre så e det som mynta skriver, ingen näring som försvinner. Man måste dock se till så fodret inte blir fuktigt osv. Dammigt blir det väl inte om du sluter säcken ordentligt eller lägger fodret i en tunna med lock. Att det ryker om krossat foder är en annan sak. Det för det just för att det e krosset som ryker, inte för att det e dammigt. Det e bara att ta lite vatten på.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
802
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 063
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka