Visst, jag håller med, det är vår medborgerliga plikt. Jag håller med. Men….
Jag bara är så totalt ointresserad av idrottspersonligheter typ Zlatans oinitierade åsikter om allt och inget bara för att han har varit tvingad att sitta på presskonferenser en timma varje helg sedan han var typ 17 år. Just den här artikeln var inte Zlatan men det är hela idén av billig, enkel journalistik och allmän plågan av de tankar som elitidrottare kanske har som irriterar mig.
okej om jag försvarar mig genom att titta på artikeln. Inför ett vm ska du alltså veta att Ecco är huvudsponsor, att Ecco inte stängt sina butiker i Ryssland. var står det? Knappast precis hemsida va? Du ska veta vilken sida i kriget som Sverige står på. Bara för ett par månader sedan var Sverige officiellt och politikerbeslutade neutrala. NEUTRALA. Nu har vi ansökt om NATO-medlemskap men ännu inte blivit antagna. Vi är fortfarande formellt neutrala antar jag?
Vilket ansvar har de som åker från Sverige agerar publik? Borde de inte veta att Ecco ännu inte stängt ned sina butiker i Ryssland? Varför kommer publiken undan? Har Sverige ens något otalt med Ryssland egentligen? Att Ukraina har problem, det är ju uppenbart eftersom Ryssland invaderat Ukraina. Skapa inte krig där det egentligen inte finns krig idag. Vem som agerar rätt vet vi tio år efter det ryss-ukrainska kriget är över de som behöll kontakten med landet eller inte.
Näej, slöa journalister som borde fråga de som är ansvariga och arbetar med frågan, borde vara riksidrottsförbundet, kanske eller?