"krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

N

Nozer

Ska till sommaren under camping etc ha med en sån där krok man skruvar ner i marken så man kan sätta fast hunden. Det jag är lite fundersam är över hur bra en sån verkligen sitter?

Är det ngn som har lyckats få den uppdragen av hunden?
är nämligen övernitisk när det gäller säkerhet, o sätter gärna i 2-3st i marken med ngra decimeters mellanrum om det behövs.

Tips, råd o erfarenheter tack!
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Det beror ju helt på marken som du skruvar ner skruven i. I hårdare jord håller den hur bra som helst. På sandstranden... ...inte lika bra.
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

vet inte, men kanske vore det en bra ide att skruva i en i marken och testa själv? alltså att du knyter fast dig i skruven och springer iväg ;) lite rörigt formulerat men du förstår nog :)
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

vet inte, men kanske vore det en bra ide att skruva i en i marken och testa själv? alltså att du knyter fast dig i skruven och springer iväg ;) lite rörigt formulerat men du förstår nog :)

Helst utfört under en fredgskväll i stadsparken med en öl i näven så javisst :rofl:

Skämt åsido. Blir nog o testa den själv på ngt sånt sätt så man vet lite vad den går för.

/Tobbe
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Lekanden som man sätter fast kopplet i håller inte så bra.
PL
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Är det bara bra mark och man får ner kroken ordentligt så tycker jag att de sitter rejält!
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Jag (hunden då) har använt sådan i två somrar nu, till en 15 meters långlina. Fungerar jättebra för vår del!
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Den fungerar jättebra.....

Ända tills fårflocken rymmer in på din tomt:devil:
Det är då du upptäcker att din husky verkligen har jakttalanger:eek:

Den kroken är numera ett minne blott. Men den höll bra fram till det.
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

min krok är inte särskilt rak längre. och den har inte alltid suttit fast så bra i marken. men det är loke det och han är urstark. minina har inte lyckats rubba den en cm ens på halvlös mark.

tänk på att det är nästan omöjligt att få ner den om det är torrt ute!
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Nja, åsynen av katt = ett par rejäla ryck böjde min krok ordentligt och då var det en sexkilos russell som drog i den, så det är nog inget arrangemang jag skulle rekommendera att man litar på annat än när man håller hunden under sträng uppsikt.
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Alla våra hundar (Berner Sennen) har nog lyckats böja krokarna om man inte skruvar ner dem så långt det går, blir det en hävarm på kroken är det ju kört.
Min förra hund har dragit upp kroken ur en gräsmatta men hon var väldigt stor och väldigt beslutsam, hon vägde 55kg. Allt beror ju såklart på hur stor hunden är.
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Jag tycker det funkar bra till mindre hundraser, har en till lilla hunden som jag haft i många år och satt fast lite överallt.

Till den stora är det bara att glömma, visst går det om man är precis i närheten, men då är det ju skitsamma för då kan hon ju lika bra vara lös eller ligga kopplad brevid mig.

För henne räcker det med ett ryck för att böja upp själva ögglan.
Jag skulle inte lita på den så pass att jag skulle lämna hunden kopplad i kroken. (men det gör jag med den lilla). Men han försöker inte ens komma lös om han fastnat i en liten grästoffs!! :)
 
Sv: "krok" att skruva ner i marken för koppel, hållbarhet?

Jag har köpt en till mina hundar som ska invigas i sommar. Men lillråttan tvivlar jag ju på att hon skulle orka dra upp den :D och greyhounden är typisk greyhound och vet inte ens vad sträcka kopplet är så jag oroar mig inte där heller.
Men dom verkar ju ganska fiffiga. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp