Jag fortsätter glatt när det nu är utbrutet till egen tråd, bra där
@mackan
Men borde de då inte kunna tillsätta samma smakförstärkare i våtmaten lika gärna? Kan man tycka iaf.
Min siameshane åt aldrig våtmat i hela sitt liv. Redan som kattunge vägrade han. Hårdnackat. Torrfoder däremot oavsett sort gick ner. Minns när han dragit ut en tand ändå envist vägrade både våtmat och uppblött pellets och med blod och slem rinnande envisades med att äta torrfoder..
Övriga förutom Mini har gärna ätit både blötmat och torrfoder. Mini äter litegrann av blötmat men det ska vara rätt sort och knappt nåt duger. Och hux flux efter några år duger det inte.
Var ju så glad nu jag hittat en hon åt, efter övergett det kort som varit säkra kortet i flera år. Hennes fd ägares kommentar "om ett par veckor slickar hon nog bara av såsen". Så det är inget nytt påfund ens... (men hon äter än, förutom enstaka dagar då det inte duger alls.) Rasslar man med godisburken (som innehåller torrfoder men en annan sort än de får till vardags) däremot..
Apropå inget verkar bantarmat extra smakförstärkt. Lukas har ätit hills veterinary diet m/d. För diabeteskatter och överviktiga katter. Här har jag blandat det med den Eukanuba för steriliserade katter jag ger. Var tvungen blanda i m/d åt Fröknarna med för de var rabiata i det.