Kräsen mager katt

P

persika

Köpte igår ett specialfoder för gamla katter, både torrfoder och blötfoder. Först blev katten som tokig i det men efter ett tag så föredrog han våtfodret och började rata torrfodret, *suck*... Det är ju mycket mindre näring i våtfodret och dessutom blir det ju superdyrt i längden :o Så kan man på något sätt få honom att gilla torrfodret? T ex blötlägga och värma det eller något :confused: ?

Med tanke på att han är 17 år kanske han har det jobbigt med tänder t ex, så det kanske är därför han föredrar våtfodret... Eller så är han bara så fruktansvärt kräsen :( Han har magrat något enormt... Jag vill ju att han ska få i sig maximalt med näring utan att det blir för dyrt. Har gett honom tonfisk ett tag nu, men likadant där, nyhetens behag och sedan är det inte lika intressant längre... Enligt veterinär så räcker det inte med enbart tonfisk för näringsbehovet, så köpte det rekommenderade fodret men så äter han ju ändå inte :confused:
 
Sv: Kräsen mager katt

Veterinären kan nog tipsa dig om blötmat med ordentligt med näring.
Om du inte vart hos veterinären med din katt så är det nog dags för ett besök.
Tänder och njurar är ofta orsaken att äldre katter blir sämre och det kan vara bra att få svar på så att man inte väntar för länge med att låta dom gå vidare. Jag tycker inte djuren ska behöva bli dåliga innan man tar det tunga beslutet.
 
Sv: Kräsen mager katt

Det ær inget som hindrar att du berikar bløtmaten med lite vispgrædde, æggula, lax eller annat som ær fett och næringsrikt. Om han før øvrigt ær pigg och njuter av livet så gør det væl inte så mycket att han ær mager. Många ældre mænniskor ær också magra men lever længe ændå. Men har han dåliga njurar så tycker jag också att han kan få vandra vidare snart.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min lillkatt är kräsen. Hon äter inte som hon ska. Jag vet inte riktigt hur mycket hon får i sig, men tror det ligger på runt hälften av...
2
Svar
38
· Visningar
2 890
Senast: KesoNeso
·
Övr. Katt Sista augusti tog jag emot en omplaceringskatt. En Helig Birma på snart 8 år. Hon har FORL och har fått dra ut en del tänder så hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
20 346
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 471
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Fick hem mina två "på-prov"-katter i söndags. Det är en kompis kompis katter som hon tyvärr inte kan ha kvar längre, så vi tänkte testa...
Svar
19
· Visningar
2 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp